۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

ورود 4 کشتی چینی به آبهای مورد مناقشه با ژاپن

ورود 4 کشتی چینی به آبهای مورد مناقشه با ژاپن

ورود چهار کشتی چینی به آبهای مورد مناقشه با ژاپن و توافق پکن و واشنگتن برای کنترل تغییرات آب و هوایی از جمله رویدادهای اخیر چین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی ژاپن امروز اعلام کرد که چهار کشتی چینی وارد آبهای مورد مناقشه شدند.

درحالیکه گارد ساحلی ژاپن درباره ورود کشتی های ژاپنی به آبهای مورد مناقشه هشدار داده است، چین مالکیت این جزایر را از آن خود می داند.

اقدامات چین در حالی است که باراک اوباما در نشستی با رئیس جمهوری چین در ژوئن گذشته خواستار خویشتنداری پکن و حل تنش ها با ژاپن از طریق گفتگو شده است.

تنش های ارضی در شرق آسیا میان چین، ژاپن، کره جنوبی و ژاپن از زمان مطرح شدن درخواست فرماندار توکیو برای خریداری جزایر مورد مناقشه از مالکان خصوصی به اوج خود رسیده است.

جزایر مورد مناقشه چین و ژاپن در دریای چین شرقی در اختیار ژاپن است. این جزایر را ژاپنی ها سنکائو و چینی ها دیائویو می نامند.

رسانه های خبری همچنین با اشاره به توافق چین و آمریکا برای کنترل تغییرات آب و هوایی از همکاری دو کشور برای یافتن دلایل افزایش انتشار گازهای گلخانه ای خبر داده اند.

بر این اساس گفته می شود که همکاری آمریکا و چین قدمی مهم در جهت کنترل تغییرات و آب و هوایی بوده و صدور گازهای گلخانه ای به دلیل افزایش میزان کربن دی اکسید، متان و دیگر گازهای مضر در جو است.

کد خبر 2135373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha