۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

امید مرکل به انتخابات بایرن و پیروزی در رقابت های 22 سپتامبر

امید مرکل به انتخابات بایرن و پیروزی در رقابت های 22 سپتامبر

ایالت بایرن (باواریا) آلمان امروز یکشنبه شاهد انتخابات محلی است که این رقابت ها به عنوان مقدمه ای برای انتخابات صدارتی 22 سپتامبر محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب اتحادیه سوسیال مسیحی که همپیمان اصلی حزب دموکرات مسیح به رهبری "آنجلا مرکل " صدر اعظم این کشور، محسوب شده و در اصطلاح این دو حزب را خواهر خوانده یکدیگر می خوانند، امروز یکشنبه در انتخابات ایالت بایرن شرکت می کند.

این حزب به مدت 65 سال است که قدرت را در این ایالت در دست دارد و پیروزی در انتخابات امروز، به مرکل این امید را می دهد که در انتخابات 22 سپتامبر از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردار است.

در همین رابطه "هورست سیهوفر" رئیس حزب اتحاد سوسیال مسیحی گفت : آنجلای عزیز ما توپ را در نقطه پنالتی می گذاریم تو فقط ضربه بزن.

در همین رابطه نظرسنجی ها حکایت از آن دارند که حزب اتحاد سوسیال مسیحی 47 درصد از آرای امروز را تصاحب می کند و این میزان رای به همپیمانان مرکل این اجازه را می دهد که با اکثریت مجلس ایالتی را تشکیل بدهد.

درصورت پیروزی این حزب، امید مرکل و متحدانش برای پیروزی در انتخابات هفته آینده بیشتر می شود. مرکل از سال 2005 میلادی صدر اعظم آلمان بوده و امیدوار است که با پیروزی در انتخابات 22 سپتامبر بتواند برای بار سوم عهده دار این سمت شود.

جدی ترین رقیب مرکل در این رقابت ها "پیر اشتاین بروک" وزیر اقتصاد سابق آلمان است.

 

کد خبر 2135698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha