۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۸

حجت الاسلام اکبری عنوان کرد:

فرآیند صدور تا اجرای احکام قضایی گرفتار چالش‌های ریز و درشت است

فرآیند صدور تا اجرای احکام قضایی گرفتار چالش‌های ریز و درشت است

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس جدید کل دادگستری هرمزگان گفت: فرآیند صدور تا اجرای حکم، گرفتار چالش‌های ریز و درشتی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در بازدید از واحدهای مختلف دادگستری عنوان کرد : عدالت قضایی در پرونده مانند باران چهل روزه است که تمام جامعه از آن نفع می‌برند.

رئیس کل دادگستری عدالت و عدالت گستری یکی از اهداف انبیاء الهی عنوان کرد و گفت: در آیه 25 سوره حدید آمده است: "لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط". براساس بیان این آیه شریفه خداوند با ارسال رسل و انزال کتب و تبیین معیارها میزان‌ها در صدد گستردن عدالت در سطح جامعه  بوده است که از مصادیق بارز آن نیز عدالت قضایی است. از این رو، خداوند در آیه 58 نساء، دستور به رعایت عدالت در مقام صدور حکم داده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: تحقق عدالت قضایی زمانی خواهد بود که سیستم قضایی به گونه‌ای عادلانه برنامه‌ریزی شده باشد. از این رو عدالت قضایی بیش از هر چیز، وام‌دار عدالت کیفری و قوانین عادلانه است.

وی تصریح کرد: فرآیند صدور تا اجرای حکم، گرفتار چالش‌های ریز و درشتی است که، نیازمند برنامه ریزی دقیق، برای رهاندن روند اجرای عدالت از این چالش هاست.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان پس از صحبت با قضات و کارمندان و استماع مشکلات آنها نسبت به  رفع سریع نواقص دستورات لازم را صادر کردند.

 

 

کد خبر 2136543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha