۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۰

نخستين زمين آتش در پالايشگاه امام خميني(ره) به بهره برداری رسید

نخستين زمين آتش در پالايشگاه امام خميني(ره) به بهره برداری رسید

اراک - خبرگزاری مهر: نخستين زمين آتش با تجهيزات مدرن آموزشي به منظور امادگی بیشتر برای جلوگیری از آتش سوزی در پالايشگاه امام خميني(ره)شازند به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدير عامل پالايشگاه امام خميني(ره) در این مراسم گفت: لزوم آموزش اطفاء حريق و نياز به زمين آموزش آتش در پالايشگاه از ضروريات است كه با پيگيري اداره H.S.E و تلاش همكاران درواحدهاي پالايشگاه از جمله ايمني و آتش نشاني به بار نشست.

سید علی اکبر ميرقادري با تاكيد بر پيشگيري وآموزش فراگير كليه كاركنان نسبت به نكات ايمني بيان كرد: بايد با توجه به وجود زمين آتش و امكانات موجود بيشتر از گذشته براي ايجاد و حفظ آمادگي نيروها و حراست اين مجموعه عظيم و سرمايه ملي تلاش مضاعف نمود .
                                                                                                                                    
 با توجه به اهميت و جايگاه ويژه آموزش HSE در حفظ و نگهداري سرمايه و تجهيزات، سلامت پرسنل و محيط زيست پيرامون و همچنين ضرورت به روز بودن اطلاعات تئوري و عملي كليه پرسنل در حوزه مباحث آتش و اطفاء حريق، در محيط مخاطره آميز پالايشگاهي ، ادارهHSE  شركت پالايش نفت  امام خميني (ره) شازند در سالهاي گذشته اقدام به احداث زمين آموزش آتش نشاني نمود.

زمين مذكور در ابتدا در ابعاد 18× 15 متر مربع و با تجهيزات بسيار مختصر شامل دو عدد تشك شروع به كار نمود كه در نهايت در محدوده طرح توسعه پالايشگاه قرار گرفت و تخريب گرديد . در سال 1390 زمين آتش با پيگيري هاي فراوان مجدداً در چرخه احداث قرار گرفت و فضاسازي و تسطيح گرديد كه در نهايت زمين فوق توسط طرح توسعه در سال 1391 انجام شد .

از آنجا كه اجراي مراحل Piping توسط پيمانكار هزينه بر بود، با پيشنهاد اداره HSE و موافقت مديريت اين مرحله با پيگيري ادارات خدمات فني و مهندسي ، تعميرات و خدمات انجام گرفت و در نهايت با تلاش مداوم مجموعه به ويژه واحد آتش نشاني ، زمين آموزش  آتش نشاني با كمترين هزينه و تنها با بهره گيري از ادوات بلا استفاده موجود در كارگاه و ... تجهيز گرديد .

شبيه سازي بخشي از تأسيسات پالايشگاهي در اين زمين شامل تشكهاي تست فوم ، پمپ جهت تمرين اطفاء، PIPE افقي جهت تمرين استفاده از دستگاه تنفسي ، نمونه مخزن، اتاقك انفجار، حوضچهL جهت مهار آتش با آب ، فلنج هوايي و زميني، ديوار آتش، اتاقك دود انجام گرفته و امكان آموزش عملي اطفاء حريق براي كليه پرسنل عملياتي ، تعميراتي و ستادي فراهم شد ه است.


 

کد خبر 2136795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha