۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳

طالقاني:

کردستان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای/ پهلوانک‌ها منش پهلوانی را اشاعه می‌دهند

کردستان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای/ پهلوانک‌ها منش پهلوانی را اشاعه می‌دهند

سنندج - خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی كشور گفت: با توجه به وجود استعدادها و پیشکسوتان این رشته‌ای ورزشی کردستان مستعد ورزش‌های زورخانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالقانی ظهر دوشنبه در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان اظهار داشت: حراست از گنجینه فرهنگی و تاریخی ورزش باستانی و پهلوانی تلاش برای اعتلاء و ارتقاء آن ضرورتی است.

وی افزود: ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی آمیخته با آداب و رسومی است که طی صدها سال گذشته با این رشته عجین شده و برگرفته از فرهنگ، تمدن و سنت‌های ارزشمند اجتماعی و اخلاقی کشورمان است که باید حفظ شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی بیان کرد: حواشی در کشتی ایران بسیار زیاد است و خوشبختانه تنها استانی که بدون حواشی و به بهترین شکل ممکن مسابقات کشتی و ورزش های زورخانه ای را برگزار می کند استان کردستان است.

طالقانی یادآور شد: در کردستان بسترهای توسعه و درخشش ورزش زورخانه‌ای فراهم است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و یاری خداوند متعال ورزش زورخانه‌ای کردستان به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ادامه داد: در کردستان ورزشکاران، پیشکسوتان، مرشدان و مربیان بی بدیلی وجود دارد که بدون هیچ چشم داشتی در راستای ارتقاء ورزش استان کار می‌کنند که باید قدر آنها را دانست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: در ایران تنها استانی که دو تیم ورزش زورخانه‌ای دارد کردستان است و این نشان از جایگاه ویژه این استان در رشته ورزش زورخانه‌ای است.

طالقانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پهلوانک‌ها در ورزش زورخانه‌ای منش پهلوانی و معرفت را اشاعه می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر کردستان، کران و اصفهان سه استانی هستند که در آنها پهلوانک‌ها فعالیت دارند و انتظار می‌رود تا پایان سال تمامی استان ها پهلوانک پرور شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی بیان کرد: پهلوانک‌ها ورزشکاران نوجوانانی هستند که در فن‌های ورزش زورخانه‌ای کار می‌کنند و هدف از تربیت آنها اشاعه منش و فرهنگ پهلوانی در بین آحاد جامعه است.

طالقانی یادآور شد: جذب جوانان و خانواده‌ها به ورزش و حضور آنها در زورخانه‌ها باعث رونق ورزش زورخانه‌ای می‌شود و این یکی دیگر از اهداف تربیت پهلوانک‌ها است.

وی ادامه داد: پرچم ایران هویت ملی است و انتظار می رود ورزشکاران کردستانی با به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در عرصه‌های بین‌المللی باعث خوشحالی ملت ایران شوند.

کد خبر 2136806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha