۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۴

در همایش سیره رضوی:

سیره و منش امام رضا(ع) الگوی زندگی مردم قرار گیرد

سیره و منش امام رضا(ع) الگوی زندگی مردم قرار گیرد

اراک - خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه همدان، گفت: سیره و منش امام رضا(ع) به عنوان الگوی زندگی مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احد آزادی خواه روز دوشنبه در همایش سیره رضوی ر مجتمع ستارگان اراک ضمن تبریک به مناسبت میلاد  با سعادت  امام هشتم شییعیان، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: سیره و منش امام رضا(ع) الگوی مناسبی برای زندگی دنیا و آخرت مردم است چراکه ان حضرت تواضع، پاکی وعفاف، عزت نفس واعتماد، باور و یقین، استقامت وصبر، شکرگزاري وعشق به حق، مبارزه با فساد وانحراف، عدالت خواهی وتقوا، مبارزه با بدعتها وخرافات وناهنجاريها را سفارش کرده است.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) الگوی بی نظیری برای افراد هستند که حرکت در مسیر زندگی این بزرگواران و توجه به احکام اسلامی سبب سعادت دنیا و آخرت است اظهارداشت: شخصیت ملکوتی، مقام علمی و اخلاق هادی هشتم سبب شده بود که نه تنها در مدینه بلکه در سراسر دنیای اسلام، به عنوان بزرگترین و محبوترین فرد خاندان رسول اکرم(ص) مورد قبول باشد و مسلمانان نامش را با صلوات و تقدیس ببرند.

وی افزود: وجود مبارک حضرت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) در کشور منشاء خیر و برکت و توفيقات ارزشمندي براي دوستداران اهل بيت( ع ) است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن تاکید بر آشنايي آحاد جامعه به ويژه نسل جوان با انديشه هاي معيشتي و سيره اخلاقي و معرفتي ائمه معصومين(ع ) اضافه کرد: تبیین سیرهه معصومین و تدبر در آموزه هاي ديني و معرفتي امام رضا (ع) الگوهاي مناسبي را براي زندگي است.

مديركل ورزش و جوانان استان مركزي نیز در این همایش گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین مفاهیم سازنده فرهنگ اسلامی و بهترین زمان برای ترویج اخلاق و آداب رضوی به ویژه در بین نسل جوان است.

سعید ملکی با اشاره به اینکه این اداره کل بیشتر با قشر جوان و نوجوان سرو کار دارد ادامه داد: بر همین اساس اقدام به برگزاری این همایش با همکاری دستگاه های مختلف کرده است.

مديركل ورزش و جوانان استان مركزي با بیان اینکه توسعه برنامه هاي فرهنگي و معنوي از اهداف اين همايش است، ادامه داد: نسل جوان جامعه اسلامی باید هر چه بیشتر با فرهنگ رضوی و اهل بیت(ع) آشنا شوند.

کد خبر 2136813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha