۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۵۲

نخست وزیر یونان:

یونانی ها دیگر نمی توانند فشارهای اقتصادی بیشتری را تحمل کنند

یونانی ها دیگر نمی توانند فشارهای اقتصادی بیشتری را تحمل کنند

نخست وزیر یونان با تاکید بر اینکه اقدامات ریاضتی به تنهایی برای نجات کشورش از بحران کافی نیست، تصریح کرد که مردم یونان دیگر نمی توانند فشارهای مالی بیشتری را تحمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از "اس ار اف" سوئیس، "آنتیوس ساماراس"، نخست وزیر یونان در سخنانی اظهار داشت سیاستهای صرفه جویی و ریاضتی به تنهایی برای نجات کشورش کافی نیست.

وی که  در گفتگو با "الفتروس تیپوس"،  «Eleftheros Typos» سخن می گفت، مخالفت خود را با  هر گونه محدودیت و فشار بیشتر بر شهروندان کشورش اعلام و تصریح کرد دیگر نباید کاهش دستمزدها و افزایش بیشتر مالیاتها در کشور ما وجود داشته باشد.

وی با اعلام اصلاحات دیگری برای بهبود اوضاع اقتصادی دولت و اقتصاد ملی همچنین گفت: اقدامات ریاضتی به تنهایی برای بهبود اوضاع مناسب نیست. این مسئله ای است که کمک دهندگان مالی بین المللی به یونان نیز به آن اذعان کرده اند.

این سخنان ساماراس در حالی ایراد می شود که قرار است از امروز اعتصابهای گسترده ای از طرف قشرهای مختلف در یونان برگزار شود؛ از جمله معلمان یونانی می خواهند از امروز به مدت چند روز کار خود را تعطیل کنند. کارکنان صندوقهای بیمه و بازنشستگی نیز یک اعتصاب پنج روزه را اعلام کرده اند.

در اواسط هفته جاری هم همه کارکنان بخشهای دولتی می خواهند برای 48 ساعت دست به اعتصاب بزنند. پزشکان در بیمارستانهای دولتی نیز می خواهند از روز سه شنبه به مدت سه روز تنها در موارد اضطراری کار کنند.   

کد خبر 2136883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha