۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۳۱

دهشیری:

مودت و دوستی سیره ای که امام رضا(ع) به آن پایبند بود

مودت و دوستی سیره ای که امام رضا(ع) به آن پایبند بود

اردستان - خبرگزاری مهر: امام جمعه اردستان گفت: اصل مودت و دوستی از جمله اصولی است که امام رضا(ع) در سیره و گفتار خود به آن پایبند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه در مراسم دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) گفت: از ابتکارات بسیار خوب ایجاد دهه کرامت است که از میلاد با برکت فاطمه معصومه(س) شروع شده و به میلاد امام رضا(ع) ختم می‌شود وگرامیداشت این دهه را باید مایه کوری چشم دشمنان شیعه و وهابیون دانست و وجود مبارک حضرت حضرت معصومه(س) و حضرت رضا(ع) در کشور منشاء خیر و برکت و توفيقات ارزشمندي براي دوستداران اهل بیت(ع)است.

امام جمعه اردستان در ادامه بیان داشت: امام رضا (ع) همواره در مورد حفظ دین و نگهبانی از احکام خدا در برابر مأمون و دیگر شخصیت‌ها با شجاعت و صلابتی خلل‌ناپذیر ایستاد و هرگز در امر دین مسامحه و ملاحظه‌کاری نداشته و هم‌چون پدر و اجداد پاک و مطهرش همواره قبل و بعد از هر چیز، بنده خالص خدا بود و همه چیز را در خط بندگی خدا دنبال می‌کرد.

دهشیری با توجه به پیام اصلی حدیث سلسله الذهب گفت: اقرار به بی شریک بودن پروردگار عالم و اعتقاد به ولایت از جمله پیام‌های حدیث سلسله الذهب است به طوری که اگر کسی معتقد و ملتزم به توحید باشد ولی ولایت را نفهمیده باشد یا از آن اطاعت نکند اطاعتش ناقص است.

دهشیری اظهار داشت: امام رضا (ع) با تدبیر و حکمت، اخلاق، محبت و معرفت مسائل را پیش می‌بردند وما باید همواره از آن حضرت درس گرفته و نحوه زندگی و فرمایشات آن بزرگوار را در زندگی خود جاری بسازیم.

وی افزود: اصل مودت و دوستی از جمله اصولی است که امام رضا (ع) در سیره و گفتار خود به آن پایبند بود.

دهشیری ادامه داد: در دوران امام رضا(ع) تکیه بر قدرت از سوی خلافت ناحق و غاصبانه عباسی بود و امام با بیانی شیوا به ترویج افکار توحید پرداخت تا مردم از چنگ افکار پست و غیر انسانی نجات پیدا کنند.

امام جمعه اردستان گفت: صبوری در رفتار اجتماعی و برخورد مناسب در زندگی با اعضای خانواده و مردم بهترین الگو برای زندگی امروزی است و باید سیره و روش امام رضا(ع) را بیشتر بشناسیم و از این گنجینه ارزشمند نهایت استفاده را ببریم و ایرانیان باید قدر این خورشید ولایی را بیشتر بدانند.

کد خبر 2137138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha