۲۶ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۸

افزایش احساسات ضد یورو در اروپا/ زنگ خطر برای مرکل به صدا درآمد

افزایش احساسات ضد یورو در اروپا/ زنگ خطر برای مرکل به صدا درآمد

نتایج یک تحقیق جدید در آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا حکایت از افزایش احساسات ضد یورو در قاره اروپا دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نظرسنجی که توسط روزنامه "لاکوریکس" فرانسه انجام شده نشان می دهد که در کشورهای مختلف بین 30 تا 45 درصد از مردم مخالف سیاست های اتحادیه اروپا و به ویژه منطقه یورو هستند.

بر اساس این گزارش به اعتقاد 37 درصد از مردم اسپانیا عضویت در اتحادیه اروپا امری منفی است. افزایش احساسات ضد اتحادیه اروپا در اسپانیا در حالی است که در ماه ژوئن سال 2012 میلادی 26 درصد ار مردم این کشور با عضویت در اتحادیه اروپا مخالف بودند.

بر همین اساس در فرانسه نیز 43 درصد از مردم با حضور در اتحادیه اروپا مخالف هستند. این میزان در سال 2012 میلادی 38 درصد بود.

در آلمان که قویترین اقتصاد اروپا محسوب می شود احساسات ضد یورو تقریبا بیش از سایر کشورهای اروپایی بوده و 44 درصد از مردم این کشور احساسات ضد یورو دارند که این میزان در سال 2012 میلادی 36 درصد بوده است.

در ایتالیا نیز 45 درصد از مردم احساسات ضد یورو دارند که البته میزان مخالفت با سیاست های بروکسل در سال 2012 در میان ایتالیایی ها 39 درصد بوده است.

نتیجه افزایش احساسات ضد یورو در ایتالیا در انتخابات ماه فوریه به خوبی نمایان شد و پیروزی بپه گریلو نشان داد که کشورهای بحران زده اروپا هرگز با سیاست های بروکسل موافق نیستند.

بر همین اساس افزایش احساسات ضد یورو در آلمان می تواند زنگ هشداری برای "آنجلا مرکل" صدر اعظم این کشور باشد. آلمان در هفته آتی شاهد برگزاری انتخابات خواهد بود انتخاباتی که صدر اعظم آتی این کشور را مشخص می کند.

با توجه به افزایش محبوبیت حزب تازه تاسیس "جایگزینی برای آلمان" که سیاست های ضد یورو دارد، افزایش احساسات ضد یورو در این کشور می تواند در انتخابات 22 سپتامبر آرای خوبی را برای این حزب به ارمغان بیاورد.

کد خبر 2137159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha