"اس ار اف" سوئیس گزارش داد؛

حضور صد تروریست فرانسوی در سوریه/ فرانسه نگران امنیت ملی خود است

حضور صد تروریست فرانسوی در سوریه/ فرانسه نگران امنیت ملی خود است

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی از حضور صد تروریست فرانسوی در کنار گروههای تروریستی مسلح در سوریه پرده برداشت و نوشت دولت فرانسه نگران خطرات این تروریستها برای امنیت ملی کشور بعد از برگشت از سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اس ار اف" سوئیس در گزارشی نوشت: حدود صد تروریست فرانسوی در جبهه مخالفان بشار اسد در سوریه می جنگند. سازمانهای فرانسوی در این باره هشدار داده اند. این نه تنها مسائل فراوانی را برای دولت بشار اسد ایجاد کرده است بلکه دولت فرانسه نیز نگران امنیت ملی کشور خود است.

بر اساس آمارهای ارائه شده از سازمانهای فرانسوی، حدود صد فرانسوی جوان با پیشینه مهاجر، برای رویارویی با دولت بشار اسد به سوریه سفر کرده اند.

البته تروریستهای فرانسوی حاضر در سوریه ابتدا کار خود را با ترور شروع نمی کنند، بلکه با جنایتهای معمولی کار خود را آغاز می کنند. اخیرا در فرانسه سرقت از جواهر فروشیها افزایش پیدا کرده است.

به گفته "رودی مادر" از خبرنگاران "اس ار اف" سوئیس در فرانسه در بین دزدان جواهر فروشی ها در این کشور، تروریستهای افراطی هم وجود دارند که آنها دست به این اقدام می زنند، تا هزینه سفر خود به سوریه را به دست آورند.

نویسنده در ادامه از نگرانی دولت فرانسه درباره خطراتی که این تروریستها برای امنیت ملی این کشور ایجاد می کنند خبر داده و نوشت: آنچه که نگرانی مضاعفی را برای فرانسه ایجاد کرده است، این است که این تروریستهای افراطی بعد از پایان عملیات خود در سوریه چه می کنند؟ به فرانسه یا دیگر کشورهای اروپایی بر می گردند؟ آیا آنها در اروپا علیه غیر نظامیان و دولت اقدامات تروریستی انجام می دهند؟ یا در گوشه و کنار یک کشور اروپایی پخش می شوند؟

این همه سناریوهای ممکن در این باره است. یک دیپلمات بلند پایه فرانسوی نیز به رویترز گفته است که فرانسویها یک فاکتور کلیدی در درگیریها در سوریه هستند و این یک مسئله برای امنیت ملی فرانسه است.

کد خبر 2137666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha