۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۵۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

انتقادهای شاعران را به جان می خرم/ موافقان و مخالفان دولت را با یک چشم نگاه خواهم کرد

انتقادهای شاعران را به جان می خرم/ موافقان و مخالفان دولت را با یک چشم نگاه خواهم کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران باید موافقان و مخالفان دولت را به یک چشم نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز ملی شعر و ادب شب سه شنبه 26 شهریور با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شاعران در مجتمع باغ زیبا در تهران برگزار شد.

وزیر ارشاد در این برنامه گفت: من خودم را به هیچ وجه شایسته جایگاهی که اشغال کرده ام نمی دانم ولی برای خودم این را افتخار می دانم که به عنوان خدمتگزاری کوچک در خدمت اهل ادب و فرهنگ و هنر باشم.

وی افزود: از آغازین روزهایی که در این جایگاه قرار گرفتم، وظیفه خودم را اکرام و حفظ منزلت همه اهالی فرهنگ و ادب و هنر دانستم و امیدوارم این  وظیفه را تا پایان به انجام برسانم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پس از درد دل های شاعران حاضر در این مراسم، به پشت  تریبون رفته بود ادامه داد: دوستان درد و دل های زیادی داشتند که بخشی  از آن را مطرح کردند و شادی بخش عمده ای از آن را در دل نگاه داشته اند به هر حال من نمی خواهم به روزها و سال هایی که گذشت برگردم و بگویم بر اقتصاد و سیاست خارجی ما چه گذشت و بر فرهنگ ما چه گذشت؟ امروز صفحه جدیدی باز شده و یک شخصیت روحانی و فرهیخته با رای شما مردم در راس مسئولیت اجرایی کشور قرار گرفته و نام دولت خودش را دولت تدبیر و امید نامیده است و همواره تاکید کرده که با همه مشکلات و نارضایتی هایی که وجود دارد، به آینده  ای روشن و درخشان امید بسته و شعار اعتدال می دهد؛ اعتدال یعنی دوری از افراط و تفریط و دوری از برخوردهای ناصواب و دوری از برخوردهای گزینشی.

جنتی تصریح کرد: من امیدواریم حداقل در حوزه فرهنگ بتوانیم این اعتدال را حفظ کنیم و راه اعتدال را طی کنیم. من در جمع سایر عزیزانی هم که با آنها سخن گفته ام اعم از اهالی سینما و مطبوعات و ادبیات و کتاب، تاکید کرده ام که برخورد ما با همه اهالی فرهنگ و هنر برخوردی برابر خواهد بود. در حوزه مطبوعات چه آنها که با دولت مخالفند و چه آنها که موافقند، ما به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران باید همه آنها را با یک چشم نگاه کنیم.

وی گفت: ما حق نداریم گزینشی نگاه کنیم ما باید طبق قانون عمل کنیم، همه کسانی که در حوزه های موسیقی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و سینما، تلاش می کنند، برای ما عزیز هستند و ما وظیفه مندیم که عزت و کرامت آنها را حفظ کنیم.

وزیر ارشاد  با اشاره تلویحی به  سخنان مصطفی رحماندوست که به این جمله جنتی که هنرمندان به خانه شان برگردند، استناد کرده بود، گفت: من در سخنرانی خودم در مجلس در هنگام اخذ رای اعتماد این را هم گفتم که سالیان دراز زانو زدن در محضر اساتید بزرگ حوزه علمیه این را به من آموخته که انتقاد پذیر باشم و شما خواهید دید انشاء الله تا زمانی که در این جایگاه هستم، شنونده خوبی برای انتقادهای شما خواهم بود که همه آنها را به جان خریدار خواهم بود و در رفع معایب و نقایص و نارسایی ها خواهم کوشید.

وی همچنین به درخواست سهیل محمودی پاسخ مثبت داد و گفت: به خانه شاعران خواهم آمد و در جمع شما شرکت خواهم کرد و از آن چه که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در حوزه شعر و ادب کمک کند، قطعاً دریغ نخواهم کرد.

جنتی ادامه داد: روز ملی شعر را گرامی خواهم داشت و روز جهانی شعر را نیز و تلاش خواهم کرد از همه شاعران و ادیبان تجلیل کنم و همه مفاخر ملی مان را در  این حوزه گرامی بداریم و امیدوارم دغدغه ها و نگرانی های شما را مرتفع کنم.

نخستین مراسم بزرگداشت روز ملی شعر و ادب در دولت جدید که به یک ساعت و 30 دقیقه تاخیر آزاد شده بود، پس از ضیافت افطار و حوالی ساعت 11:30 شب به پایان رسید.

کد خبر 2137908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha