۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۶

ادعای پیمانکار ورزشگاه حافظیه؛

تا هفته یازدهم چمن یکدست را تحویل می‌دهیم/ یاوی برای نتیجه‌گیری ورزشگاه دستغیب را می‌خواهد

تا هفته یازدهم چمن یکدست را تحویل می‌دهیم/ یاوی برای نتیجه‌گیری ورزشگاه دستغیب را می‌خواهد

پیمانکار ورزشگاه حافظیه شیراز با تاکید بر این نکته که کارفرمای این ورزشگاه به تعهدات خود عمل نکرده بود، گفت: با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد تا هفته یازدهم چمن کامل و یکدست این ورزشگاه را تحویل خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی مشکلاتی که برای چمن ورزشگاه حافظیه به وجود آمد و آن را تا حدی به زمین خاکی تبدیل کرده است مسئولان اداره کل ورزش استان فارس و نیز باشگاه فجرسپاسی شیراز این ماجرا به کم کاری پیمانکار ورزشگاه حافظیه نسبت دادند اما ملکی، پیمانکار چمن ورزشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر به دفاع از خود پرداخته و ادعای تازه‌ای را مطرح کرده است:

قرارداد با اداره کل
ما در دو مرحله که یک بخش آن مرحله تحویل موقت بوده و قسمت دیگر تحویل قطعی با اداره کل استان فارس قرارداد داشتیم. بر اساس قرارداد اگر اگر بالای 97 درصد از مراحل کار را انجام می‌دادیم کارفرما آن را تحویل می‌گرفت که دی سال گذشته این کار صورت گرفت و بعد دوباره آن را تحویل ما دادند که کارهای نگهداری آن را انجام دهیم ولی متاسفانه قرارداد جداگانه‌ای منعقد نشده بود ضمن اینکه هزینه نگهداری ورزشگاه سالانه چمن ورزشگاه بین 60 تا 70 میلیون تومان است.

تکذیب هزینه میلیاردی
اینکه می‌گویند بالای دو میلیارد تومان برای این چمن هزینه شده است را تکذیب می‌کنیم. کل هزینه ما برای احداث چمن بین 600 تا 700 میلیون تومان بوده است. قرارداد آن موجود است و به تایید چندین وزارتخانه نیز رسیده است.

فراتر از یک شرکت انگلیسی
سیستم کار ما بر اساس تحقیق و پرورش بوده که آخرین تکنولوژی روز اروپا را ارتقاء داده‌ایم. ما پنج برابر ارقامی که شرکت نتلون انگلیس اعلام کرد را به دست آورده‌ایم. سال گذشته بازی‌های استقلال و پرسپولیس در این زمین برگزار شد که به اندازه یک کف دست هم خرابی چمن نداشتیم. وقتی یک چمن احداث می‌شود دست کم باید شش ماه بخوابد ولی در فاصله چند روز مانده به تحویل قرارداد بازی با استقلال را برگزار کردند که البته چن توانایی این کار را داشت.

مشکل سیستم  آبیاری
تمام اتفاقات مربوط به این ورزشگاه به بعد از خردادماه باز می‌گردد. اوایل امسال مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور را با حضور 31 استان در این ورزشگاه برگزار کردند. آیا در ورزشگاه آزادی جرات این کار را دارند؟ ما سیستم آبیاری در شب را نداشتیم. پیشرفته‌ترین سیستم آبیاری دنیا را از آلمان نصب کردیم ولی پمپاژ آن را کارفرما راه اندازی نکرد تا آبیاری دستی انجام گیرد و در روز بالاجبار این کار را انجام دادیم که بیماری‌های قارچی را به وجود آورده بود.

تغییر شرایط
از ابتدای شهریور امسال سه شعله نور تحویل ما دادند تا در شب آبیاری را انجام دهیم در حالی که این کار نوشداروی پس از مرگ است. ما کار بازسازی را شروع کردیم و همین حالا هم زمین را ببینید باورنتان نمی‌شود که چقدر شرایط تغییر کرده است. اگر این هفته بازی برگزار نمی‌شد اوضاع خیلی خوب می‌شد ولی هفته آینده که بازی‌های هفته یازدهم برگزار می‌شود چمن یکدستی را به شما تحویل می‌دهیم که همه تعجب خواهند کرد.

رنگ کردن چمن!
ما آن کاری که انجام دادیم رنگ کردن نبود بلکه یک ترکیب سم و پودر بود که به رنگ لجنی در آمده بود ولی آقای فردوسی پور به جای اینکه با ما صحبت کند بدون اطلاع قضاوت کرد و حتی بعد از اینکه نصیرزاده اعلام کرد حتی اگر رنگ کردن هم برده باشد مجری برنامه 90 نخواست آن را پی بگیرد.

علاقه یاوری به چمن مصنوعی
چمنی که ما به کار بردیم رول نیست ولی این را بگویم که بر اساس قرارداد کارفرما باید برای ما خزانه احداث می‌کرد و ایستگاه پمپاژ برای آبیاری ایجاد می‌کرد که این کار انجام نگرفته و شرایط چمن به این صورت درآمده است. ضمن اینکه آقای یاوری به خاطر چمن ورزشگاه نمی‌خواهد به ورزشگاه دستغیب برود. ایشان با توجه به پتانسیل تیم فجرسپاسی می‌خواهد روی چمن مصنوعی بازی کند چونکه روی آن بهتری نتیجه می‌گیرد درست مثل سال قبل که این کار را انجام داد.

کد خبر 2137926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha