۲۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷

هراسانيان عنوان کرد:

حضور رزمندگان استان سمنان در بيش از 50 عمليات مهم دفاع مقدس/کسب رتبه اول در بخش اعزام دانش آموز

حضور رزمندگان استان سمنان در بيش از 50 عمليات مهم دفاع مقدس/کسب رتبه اول در بخش اعزام دانش آموز

سمنان – خبرگزاری مهر: دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سمنان گفت: استان سمنان در 55 عمليات مهم دفاع مقدس حضور داشته و حدود سه هزار شهيد براي حفظ نظام و ارزش‌هاي مقدس انقلاب اسلامي تقديم كرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق هراسانيان ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سپاه قائم آل محمد (عج) ضمن اشاره به اینکه رزمندگان این استان در 24 عمليات، يگان ارتش در 11 عمليات و جهاد نيز در 20 عمليات مهم دفاع مقدس حضور داشتند، اظهار كرد: ساخت 25 هزار كيلومتر جاده و چهار هزار كيلومتر خاكريز در دوران دفاع مقدس نتيجه تلاش 35 نفر از جهاد گران جهاد سازندگي استان بوده است.

وی با بيان اينكه در سال 65 تیپ 12 سپاه استان به طور مستقل شکل گرفت و با 12 گردان و کمک مردم و تدبیر امام خمینی(ره) سازماندهی پیدا کرد افزود: حضور سپاه استان در دوران دفاع‌مقدس با "عملیات طریق ‌القدس" و با رمز یا حسین(ع) آغاز شد و از آن زمان حضور فعال در پشتیبانی، آفندی و پدافندی داشته است.

رتبه اول استان سمنان در بخش اعزام دانش‌آموزان به جنگ تحمیلی

به گفته جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، این استان در بخش اعزام دانش‌آموزان به جنگ تحمیلی نیز در کشور رتبه اول را در اختیار داشت و همچنین شهیدان شاهچراغی، فامیلی ،اخلاقی و موسوی از شهدای شاخص استان سمنان در جنگ تحمیلی  هستند.

هراسانيان عنوان کرد: بر اساس آمار و ارقام موجود در کشور به ازای هر 26 نفر یک بسیجی در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند که این آمار در استان سمنان به ازای هر 15 نفر یک بسیجی است و به این معنا که میانگین کشوری یک و یک دهم است و میانگین استان سمنان یک و هفت دهم.

وي افزود: استان سمنان از هر 145 نفر یک شهید، از هر 55 نفر یک جانباز و از هر 39 نفر یک ایثارگر و سپاه استان از هر پنج نفر یک شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

33 برنامه شاخص و 200 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس عملیاتی می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: امسال سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس است که 33 برنامه شاخص و محوری و 200 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان سمنان اجرا و عملیاتی می‌شود.

هراسانيان با بیان اینکه ستاد هفته دفاع مقدس با مسئولیت استاندار و در ادارات با محوریت سپاه استان سمنان به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند،‌ گفت: امسال سی و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس است که سی و سه برنامه شاخص و محوری در استان سمنان اجرا و عملیاتی می‌شود.

وی عنوان کرد: هر کدام از شهرستان‌های استان سمنان در هفته دفاع مقدس علاوه بر 33 برنامه شاخص و محوری، بیش از 200 عنوان برنامه در دستور کار دارند.

ارزش های نهفته در دوران هشت ساله دفاع مقدس برجسته و مهم است

جانشین فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان افزود: دفاع مقدس، برهه‌ای متمایز و جدا در تاریخ چند هزار ساله ایران است و همه آحاد مردم و به خصوص جوانان با احساسی متفاوت از قبل در این حماسه جاودان شرکت کردند.

هراسانیان با اشاره به اینکه با دقت در جنگ‌ها و تهاجمات قبلی تاریخ ایران می‌توان دریافت هیچ گاه شور و علاقه به شرکت در آنها مانند تجربه هشت سال دفاع مقدس نبوده است اظهار داشت: این ریشه در مقطع انقلابی شروع جنگ، تاثیر معنوی رهبری امام خمینی(ره) بر اقشار مختلف جامعه و حس میهن پرستی واقعی با تاکید بر مضامین دینی و اسلامی دارد.

وی ارزش های نهفته در دوران هشت ساله دفاع مقدس را برجسته و مهم عنوان و تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی مناسبی برای اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

هراسانیان پیروزی و بلندقامتی اسلام و انقلاب را حاصل رشادت‌ها، ایثار و فداکاری جوانان این مرزو بوم دانست و گفت: دفاع مقدس آینه‌ای برای تمام بشریت و سرشار از آموزه‌های غنی فرهنگی، نظامی و سیاسی است.

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در استان سمنان

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس سپاه قائم(عج) استان سمنان عنوان کرد: آغاز برنامه‌ با رژه نیروهای مسلح در سمنان و شاهرود است و برنامه‌های دیگری از جمله افتتاحیه بیمارستان صحرایی در منطقه فولاد محله که هم‌‏اکنون خدمات‌رسانی می‌کنند.

هراسانيان با بيان اينكه افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی که 60 پروژه تعریف شده است و از آن 36 پروژه آماده بهره‌برداری است گفت: اين پروژه ها شامل  بازسازی حسینیه، تعمیر مساجد در شاهرود کانال‏‌کشی آب کشاورزی برای کشاورزان در دامغان، احداث خانه عالم  در سه روستای سمنان است.

وي اهم برنامه‌های هفته دفاع مقدس را رژه نظامی در سمنان و شاهرود،‌ برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس، برگزاری جشنواره شعر ایثار و شهادت، تجلیل از سربازان شهید و نمونه، حضور در مراسم بازگشایی مدارس، به صدا در آمدن زنگ مقاومت و مهر،‌ پیاده‌روی خانوادگی بسیجیان و رزمندگان عنوان کرد.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدا، ویزیت رایگان رزمندگان و مردم، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، ‌برپایی بیمارستان صحرایی،‌ اهدای خون، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری تئاترهای خیابانی از دیگر برنامه‌های شاخص و محوری سپاه و بسیج است.

هراسانيان افزود: بازدید از مراکز علمی پژوهشی، بزرگداشت عملیات ثامن‌الائمه(ع)، تجلیل از خادمان اردوهای جهادی، اعزام بسیجیان به راهیان نور، برگزاری نشست‌های تخصصی حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نیز از اهم برنامه‌‌های شاخص در هفته دفاع مقدس است.
سی و یکم شهریور تا ششم مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

کد خبر 2138893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha