۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۲۰

گزارش خبری/

تصمیمات مدیران پایتخت معنوی بدرقه راه دانش آموزان/آغوش مهر مدارس در مشهد گشوده می شود

تصمیمات مدیران پایتخت معنوی بدرقه راه دانش آموزان/آغوش مهر مدارس در مشهد گشوده می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: در پایتخت معنوی ایران مدارس آغوش مهر را به روی دانش آموزان گشوده اند و آماده اند تا در هیاهوی بچه ها سکوتشان شکسته شود، این در حالی است که برای بر پایی این جشن ملی مسئولان و مدیران شهری با نظارت بر سرویس مدارس، توجه به حمل و نقل عمومی و ترافیک و آماده سازی مدارس با هم همسو شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهروندان کوچک مشهدی آماده اند تا با صدای اولین زنگ پشت نیمکت بنشینند و شهرداری مشهد، آموزش و پرورش ، سازمان فرهنگ و ترافيك استان و راهنمایی و رانندگی  همسو شده اند تا آنان در امنیت و آرامش جشن بازگشایی مدارس را بر پا کنند.

برقراری نظم و انضباط ترافیکی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ایجاد نظم و انضباط ترافیکی و کنترل تردد دانش آموزان با شروع سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی های لازم با سازمان ترافیک انجام شده تا دانش آموزان با امنیت و آرامش سال تحصیلی را آغاز کنند.

سرهنگ حمیدرضا گرایلی افزود: نصب تابلو، خط کشی عابر پیاده و نصب سرعت گیر بویژه برای مدارس حاشیه خیابان با هماهنگی سازمان ترافیک انجام شده است.

گرایلی به  اجرای برنامه‌های آموزشی برای دانش آموزان و اولیاء و مربیان  اشاره و گفت: این برنامه های آموزشی از مهدکودک تا دبیرستان برای دانش آموزان سطح بندی شده وهمه مدارس و مهدکودک ها ملزم به برگزاری این دوره هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در خصوص سرویس های مدارس و رانندگان آنها اعلام کرد: جذب این سرویس ها توسط آموزش و پرورش و تاکسیرانی انجام شده و نظارت بر عملکرد آنها برعهده پلیس است.

وی  در خصوص تعداد سرنشینان سرویس مدارس گفت: تعداد سرنشینان بویژه برای دبیرستانی ها بر اساس کارت ظرفیت خودرو است.

اولیاء توجه کنند

گرایلی تاکید کرد: برای دانش آموزان دختر بویژه در مقطع راهنمایی و دبیرستان، راننده خانم و برای پسران نیز راننده آقا در نظر گرفته شده و راننده باید تا زمانی که دانش آموز وارد خانه نشده محل را ترک نکند.

وی تصریح کرد: اولیاء موظف به شناسایی سرویس و راننده آن هستند، شماره تلفن راننده را حتما داشته باشند و هر روز از اینکه خودرو همان خودرو و راننده آن همان راننده اصلی است اطمینان حاصل کنند.

وی  به کنترل و نظارت بر سرویس های مدارس در تمام سال تحصیلی  اشاره کرد و گفت: این  برنامه ها با هدف تأمین امنیت دانش آموزان در تردد به مدارس اجرا و شهروندان  در صورت مشاهده هرگونه تخلف اطلاع رسانی کنند .

رسیدگی به 500 مدرسه دولتی

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای طرح رفع نواقص و رسیدگی به 500 مدرسه در آستانه سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: نواقص موجود در اطراف مدارس دولتی سطح شهر رفع می‌شود که از جمله آن می‌توان به رنگ‌آمیزی سرعتگیرها، لکه‌گیری آسفالت، بازپیرایی فضای سبز، ترمیم جداول اشاره کرد.

رمضانعلی شورابی همچنین از رفع نواقص داخل مدارس خبر داد و گفت: در این اقدام نواقص صندلی، آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی رفع و محوطه نیز رنگ‌آمیزی شد و این طرح برای بالغ بر 500 مدرسه و با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال انجام می گیرد.

شورابی  گفت: معابر منتهی به مدارس شهر نیز در روز اول مهر ماه شست و شو خواهد شد.

طرح آرام سازی ترافیک در معابر شهر

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز از اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک در معابر شهر در آستانه مهر خبر داد و گفت: سازمان ترافیک شهرداری مشهد در راستای کاهش حوادث و تصادفات شهری در معابر پر تردد، اقدام به اجرای طرح آرام‌سازی ترافیک در معابر درجه 2 و معابری کرده که دسترسی محدود دارند.

مهدی امامی میبدی اظهار کرد: در نقاطی از این معابر که تردد عرضی زیادی دارند، با ترفندهای ویژه ترافیکی از سرعت وسایل نقلیه عبوری کم می کنیم تا عابران با امنیت بیشتر به عبور از عرض خیابان‌ها بپردازند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تاکید کرد: نصب سرعتگیر، سرعتکاه و احداث قوس و میدان در محل مراکز شلوغ همچون مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری، مساجد و ادارات از جمله اقدامات انجام شده در طرح آرام‌سازی ترافیک است.

وی تصریح کرد: طرح ایمن‌سازی بزرگراه‌ها با اقداماتی همچون نصب گاردریل و علائم هشدار دهنده، تامین روشنایی و برداشتن یک لایه از روکش آسفالت در برخی از نقاط حادثه‌خیز بزرگراه‌های شهری مشهد به اجرا درآمده است.

سرویس مدارس تحت نظارت تاکسیرانی مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از تایید 47 شرکت برای خدمات سرویس مدارس خبر داد.

هادی عطارزاده طوسی اعلام کرد: از میان 58 شرکتی که اعلام آمادگی جهت خدمات دهی برای سرویس مدارس را داشتند، 47 شرکت تعیین صلاحیت شده‌اند.

وی تاکید کرد: تمامی خودروهای سرویس مدارس که تحت مدیریت این شرکت‌ها قرار دارند، موظف به نصب برچسب ویژه هستند در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

عطارزاده یادآور شد: آرم و برچسب‌ها طراحی و تهیه شده‌اند و تمامی شرکت های تایید شده باید در روزهای 27 لغایت 29 شهریور ماه جاری برای دریافت این برچسب ها اقدام و در مدت زمان 48 ساعت این برچسب‌ها را نصب کنند.

گشت نظارت بر سرویس مدارس

وی به گشت‌های نظارت بر سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح همسان‌سازی، هر یک از خودروهای بازرسی و نظارت حتی خارج از محدوده ماموریت خود انجام وظیفه می کنند و برخورد قاطع را با افراد خاطی خواند داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد به اهمیت سرویس مدارس اشاره و تصریح کرد: سال گذشته عنوان برترین سازمان را در خدمات‌رسانی سرویس مدارس در کشور به دست آوردیم  و امسال هم تلاش داریم با حداکثر ظرفیت و توان سازمان با توجه به اهمیت تربیت اجتماعی که سرویس مدارس بر دانش‌آموزان دارند، این خدمت را ارائه کنیم.

ساعت کار مترو در ماه مهر افزایش می یابد

مديرعامل شرکت بهره برداري قطار شهري مشهد نیز از اجراي طرح "نسيم مهر" به مناسبت بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: در اجراي اين طرح در هفته اول مهرماه، زمان طي مسير قطار شهري مشهد در خط يک ۵ دقيقه کاهش خواهد يافت تا دانش آموزان و دانشجويان بتوانند به موقع به کلاس هاي خود برسند.

وی افزود:  ساعت کار ناوگان قطار شهري  نيم ساعت افزايش مي يابد و آخرين ساعت حرکت قطار از ابتدا و انتهاي خط از ۹ و نيم به ۱۰ شب افزايش خواهد يافت.

وي توزيع هداياي دانش آموزي در ايستگاه ها و قطار را از ديگر اقدامات فرهنگي اين شرکت دانست و از والدين دانش آموزان ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها خواست ضمن همراهي با فرزندانشان در روزهاي اول بازگشايي مدارس، آنها را با فرهنگ استفاده از قطار شهري آشنا کنند.

مشهدیها این روزها در تکاپوی شروع ماه مهر و آغاز علم آموزی دانش آموزان هستند و مدیران شهری دو شادوش شهروندان در تلاشند تا امنیت و آرامش را بدرقه راه بچه ها کنند  و در مدارس نیزستاد بازگشایی تشکیل و با آماده سازی و زیبا سازی مدرسه ها؛  امسال شهروندان کوچک مشهدی هر چه با شکوه تر بازگشایی مدارس را جشن می گیرند وپرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز در می آورند.

..............................................

گزارش : زهره رنگ آمیز

کد خبر 2138943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha