۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

نوری در گفتگو با مهر:

ساخت تندیس اولین شهید دفاع مقدس در شاهرود/ قیمت کار ما یک لبخند و صلوات است

ساخت تندیس اولین شهید دفاع مقدس در شاهرود/ قیمت کار ما یک لبخند و صلوات است

شاهرود - خبرگزاری مهر: مسئول انجمن سفال بسیج هنرمندان شاهرود از ساخت تندیس "اولین پرواز"، نقش برجسته اولین شهید دفاع مقدس کشور از شهرستان شاهرود شهید محمد حسین دامغانی خبر داد.

رضا نوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به ساخت تندیس "اولین پرواز"، گفت: این تندیس در ابعاد 130 در 80  طی مدت چهار شبانه روز برای تقدیم به خانواده این شهید گرانقدر دفاع مقدس محمد حسین دامغانی ساخته شده است.

سازنده خشت جهانی امام علی (ع) با اشاره به این که شهید محمد حسین دامغانی اولین شهید شاهرودی است که  در 21 شهریور 59 در فرودگاه مهر آباد به درجه رفیع شهادت نائل آمد افزود: امید داریم ساخت این تندیس سرآغازی باشد برای ساخت تمثال بقیه شهدای دیار شاهوار که به گردن همه ما حق دارند.

وی در ترسیم زوایای تندیس "اولین پرواز" توضیح داد: این کار به صورت نقش برجسته با روکش رزین کار شده و پرنده ای در قسمت بالا سمت راست نشان از پرواز شهید به آسمان دارد.

قیمت کار ما یک لبخند و صلوات است

سازنده خشت امام رضا(ع) با یادآوری این مطلب که قیمت کار ما یک لبخند و صلوات است و در مقابل لبخند و صلوات مردم جان می گیریم تاکید کرد: شهدا از جان و خونشان در راه بارور کردن نهال اسلام دریغ نکردند آیا ما باید از مالمان دریغ کنیم؟

نوری دلیل انتخاب شهید دامغانی را حس دینی دانست که نسبت به این شهید دفاع مقدس دارد و تصریح کرد: چون کمتر درباره این شهید سخن گفته شده بود، قبل از این کار حتی عکس شهید دامغانی را ندیده بودم و امروز خوشحالم که تمثال این شهید توسط بسیج هنرمندان و انجمن سفال اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود ساخته شده است.

سازنده خشت جهانی خلیج فارس با تاکید بر اینکه بعد از ساخت تندیس اولین پرواز احساس میکنم که باری از روی دوشم برداشته شده خاطرنشان کرد: هرچند گاها به هنر و هنرمند روی خوش نشان داده نمی شود اما ما به این بیت شعر "در بیابان گر به شوق کعبه خواهی زد قدم/ سرزنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور" اعتقاد راسخ داریم و پای هدف و اعتقادمان می ایستیم.

مکان و زمان مهم نیست، شهادت ارزش است

مسئول انجمن سفال بسیج هنرمندان شاهرود با اشاره به این نکته که تاریخ تولد یک شهید مهم نیست، نه مکان مهم است و نه زمان، فقط شهید و قهرمان بودنش مهم است عنوان کرد: شهید جلو دار است و راه را به ما نشان می دهد آن کس که میرود جاده را پشت سرش جمع نمی کند.

وی راه شهدا را خدایی، راه امام حسین(ع)، راه شهدای کربلا و دیگر شهدا معرفی و اذعان کرد: مادامی که در این راه و درسایه سار ولایت قدم برداریم گمراه نخواهیم شد.

می‌خواهیم برای شهدا، انقلاب و دینمان کار کنیم

طراح و سازنده تندیس اولین پرواز از حمایت‌های بی‌دریغ عباس اعتماد مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود قدردانی کرد و اظهار داشت: تصمیم گرفتیم به فضل خداوند متعال ساخت تندیس های برجسته و برنزی تمام شهدای شاهرود را پیشنهاد بدهیم و امیدوارم توسط بسیج هنرمندان و انجمن سفال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود شاهرود این مهم به تحقق بپیوندد.

نوری در پایان از همکارش وحید عباس پور در این پروژه یاد کرد و ابراز داشت: گروه ما توانایی ساخت انواع مجسمه ها با برنز، بتن و رزین و دیگر مواد را دارد اما دست و دلمان به طرف ساخت هر مجسمه ای نمی رود، دوست داریم برای شهدا، انقلاب و دینمان کار کنیم، دست و قلم خود را آلوده نمی‌کنیم.

کد خبر 2139100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha