۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

حجت الاسلام رضایی بیرجندی:

اشاعه فرهنگ دینی و معنویت راهکار تقویت انقلاب اسلامی است

اشاعه فرهنگ دینی و معنویت راهکار تقویت انقلاب اسلامی است

بیرجند - خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است، گفت: مردم نیز باید با اشاعه فرهنگ دینی و معنویت پایه های انقلاب را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند با تاکید بر اینکه مردم ایران هیچگاه اصول غرب گرایی را به رسمیت نخواهند شناخت، اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با تمام قدرت در مقابل غرب و استکبار ایستادگی خواهد کرد.

وی رئیس جمهور ایران را فردی فرهیخته و هوشیار دانست و عنوان کرد: برخی فکر می کنند دروازه های نظام اسلامی را می توانند به روی غرب باز کرده و امر به معروف و نهی از منکر را کنار بگذارند، اما باید بدانند که انقلاب اسلامی ایران، نظامی اسلامی بوده و بر مبنای ولایت فقیه شکل گرفته است.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی تاکید کرد: همچنین امروز استفاده از زندگی غرب در زندگی مردم یک آسیب بوده و باید این سبک از زندگی مردم کمرنگ شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه باید سبک زندگی اسلامی در بین مردم نهادینه شود، تصریح کرد: بهره گیری از صحیفه سجادیه به عنوان بهترین کتاب برای سبک زندگی اسلامی بوده و روش های زندگی مورد نظر قرآن و نهج البلاغه را به مردم معرفی می کند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به روز گفتگوی تمدن ها در هفته آتی، بیان کرد: این موضوع بیانگر این است که پیامبر اسلام(ص) به دنبال رساندن حقایق به انسانها بوده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید در برابر زورگویی استکبار ایستادگی کرده و حقایق اسلام را نشر و گسترش داد.

به گفته وی همچنین مسئولان و مردم باید تلاش کنند با حهاد اقتصادی و تحقق حماسه اقتصادی مشکلات فعلی کشور را برطرف کنند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به 31 شهریور ماه آغاز هفته دفاع مقدس، اظهارداشت: در این جنگ هشت ساله بهترین فرزندان امت اسلام با نثار خون خود در برابر استکبار شرق و غرب ایستادگی و پایداری کردند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا از حقوق بشر سخن می گوید و این در حالی است که در جنگ تحمیلی علیه ایران، سلاح های شیمیایی به صدام رسانده است.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه امت ایران درس پایداری و مقاومت خود را با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به جهانیان یادآوری می کنند، بیان داشت: هرجا اسم رزمندگان انقلاب اسلامی ایران بوده، آمریکا ترس از حضور در آن منطقه را دارد.

وی با تاکید بر اینکه عظمت رزمندگان ایران برای جهانیان اثبات شده است، افزود: ترس آمریکا از حمله به سوریه به دلیل احساس کردن حضور رزمندگان ایران بوده است.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی به دلیل نوپا بودن استان انتظارات به حقی از مسئولان دارند، گفت: خواسته مردم این است که مسئولان بومی در راس امور مردم قرار گیرند که در این زمینه پیشنهاداتی نیز مطرح شده است.

امام جمعه شهرستان بیرجند خواستار حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای عهده دار شدن مسئولان توانمند برای اداره امور مردم شد.

 

 

کد خبر 2139131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha