۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۲۲

مهر گزارش می‌دهد/

مدارس بوشهرآماده حضور دانش‌آموزان/ 185 هزار دانش‌آموز در 8800 کلاس درس

مدارس بوشهرآماده حضور دانش‌آموزان/ 185 هزار دانش‌آموز در 8800 کلاس درس

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدارس در‌ آستانه بازگشایی هستند و دانش آموزان خود را برای رفتن به مدرسه آماده کرده‌ اند. امسال در استان بوشهر 185 هزار دانش‌آموز در هشت‌هزار و 800 کلاس درس و در دو هزار و 93 مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، اول مهرماه سالروز آغاز فصل تحصیلی یادآور خاطرات بسیار زیادی برای همه ما است؛ سال‌هایی که با شور و شوق مدرسه را آغاز کردیم و اکنون حسرت آن روزها را می‌خوریم و آرزو داریم که باز هم بچه باشیم و پشت میز و نیمکت‌های کلاس بنشینیم.

بار دیگر تعطیلات تابستان به پایان رسید و مدارس در آستانه بازگشایی قرار گرفته و والدین آخرین خریدهای خود را برای فرزندان دانش‌آموز خود انجام می‌دهند و دانش آموزان نیز کم‌کم برای زنگ آغاز مدرسه آماده شده اند.

آموزش و پرورش نیز از ماه‌ها پیش تلاش‌های خود را برای بازسازی و بهسازی مدارس و همچنین تکمیل مدارس در دست ساخت آغاز کرده است و با زنگ اول مهر، این مدارس نیز به بهره‌برداری خواهند رسید تا مورد استفاده دانش‌اموزان قرار بگیرند.

امسال در استان بوشهر 185 هزار نفر دانش‌آموز در هشت‌هزار و 800 کلاس درس و در دو هزار و 93 مدرسه به تحصیل خواهند پرداخت که تعدادی از این کلاس‌ها امسال افتتاح می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هوشمندسازی 300 کلاس درس در طرح شهدای دانش‌آموز

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر از افتتاح یک‌هزارمین کلاس درس مدرسه ابتدایی 12 کلاسه کوثر بوشهر که از مدارس اهدایی مقام معظم رهبری در مناطق کمتر توسعه یافته کشور اختصاص دارد،با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار می شود خبر داد.

حبیب فکوری اظهار کرد: یک‌هزارمین کلاس درس از مدارس اهدایی مقام معظم رهبری در مناطق کمتر توسعه یافته کشور، مدرسه ابتدایی 12 کلاسه کودکان استثنایی کوثر شهرستان بوشهر و مدرسه ابتدایی 3 کلاسه روستا چاهگاه بخش طسوج شهرستان دشتی اختصاص دارد با حضور دکتر مخبردزفولی نماینده مقام معظم رهبری، آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر، دکتر رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، فریدون حسنوند استاندار بوشهر، علی محمد بشارتی مشاور نماینده مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری استانی؛ به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است ساعت 8 صبح دوشنبه اول مهرماه افتتاح می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه افزود: مدرسه ابتدایی 6 کلاسه هوشمند پروژه مهر شهید رجبی در بخش شنبه شهرستان دشتی، نیز اول مهرماه 92 افتتاح خواهد شد.

وی گفت: در اول مهرماه امسال 300 کلاس درس در طرح شهدای دانش آموز، هوشمندسازی می شود که سرجمع 25 درصد کلاس‌ها و 45 درصد مدارس استان بوشهر هوشمندسازی شده است.

185 هزار دانش آموز در 8800 کلاس درس/ورود 20 هزار دانش اموز کلاس اولی

فکوری عنوان کرد: در سال تحصیلی 92 – 93 مدارس 10 شهرستان و هفت منطقه آموزشی استان بوشهر میزبان 185 هزار نفر دانش آموز محصل در هشت‌هزار و 800 کلاس درس و در 2093 مدرسه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی 99.8 درصد استان بوشهر بالاترین پوشش تحصیلی در سطح کشور است، گفت: چهار هزار و 100 نفر آموزگار برای 95 هزار دانش آموز ابتدایی و 6 هزار و 800 نفر دبیر، استادکار و هنرآموز برای 90 هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم  و 365 نفر مربی پرورشی و 492 مربی ورزش و 94 مربی بهداشت و 295 مشاوره تحصیلی، برای سال تحصیلی جدید سازماندهی شده و مشغول به کار هستند.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ورود 19هزار و 820 نفر دانش آموز پایه اول ابتدایی، که در مهرماه سال تحصیلی 92 – 93 برای اولین بار در فضای آموزشی حاضر می شوند، خبر داد.

فکوری با اشاره به اینکه کتاب های پایه سوم ابتدایی و هفتم متوسطه اول، به عنوان درس ملی، تغییرات کلی کردند، عنوان کرد: دبیرخانه " نانو " به استان بوشهر واگذار شده که بوشهر توانست در این فعالیت ها رتبه اول کشور را در سال 92 کسب کند.

طراحی پورتال مدارس در همه مناطق آموزش و پرورش استان 

وی خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی کوتاه مدت ویژه بیش از 950 نفر از معلمان پایه سوم ابتدایی به پایان رسیده است و این دوره آموزشی نیز برای بیش از یکهزار نفر از معلمان پایه هفتم برگزار شد.

وی از برپایی دوره آموزشی درس آمادگی دفاعی که با همکاری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برای 230 نفر از معلمان استان، که سوم، چهارم و پنجم مهرماه سالجاری در بوشهر برگزار خواهد شد خبر داد و افزود: در همین راستا برای مدیران مدارس جدید انتصاب، دوره آشنایی با قوانین و مقررات اداری در شهریورماه امسال برگزار کردیم.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تعداد پرسنل این اداره کل، 15 هزار و 800 نفر است که در راستای استخدام نیروهای قراردادی در طرح استخدامی مهر آفرین بیش از یک‌هزار و 600 نفر در سالجاری جذب و استخدام آموزش و پرورش شدند.

وی اظهار کرد: در بحث فناوری برای تمامی مدارس استان بوشهر، پورتال طراحی و تعریف شده و همه مدارس مناطق 17 گانه استان دارای امتیاز استفاده از پورتال هستند و مصوب شده که تمامی برنامه های درسی بر روی پورتال مدارس قرار گیرد، که تمامی اولیا دانش آموزان در اطلاع و جریان برنامه درسی محصلین قرار بگیرند.

وی از راه اندازی سیستم فناوری FTP برای مدیران مدارس خبر داد و افزود: این سیستم را برای کلیه مدیران مدارس مناطق هفده گانه استان بوشهر ایجاد کرده ایم و که از طریق این سیستم می توانند بخشنامه ها را دریافت و مکاتبات را ارسال کنند.

فکوری بیان کرد: گروه آموزشی تحلیل و محتوا برای تمامی کلاس های هوشمند مدارس استان بوشهر اقدام به تهیه محتوای آموزشی نموده است، که برای دوره پیش دبستانی در حال طراحی و پیگیری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری برنامه ریزی کرده ایم که جهت آموزش قرآنی نوآموزان، از کتاب های مکتب القرآن بهرمند شوند.

حضور 1400 دانش آموز در 63 مدرسه استثنایی استان بوشهر  

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه برای ترم بهمن ماه سال 92 بیش از 350 دانشجو پذیرش و وارد دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه طباطبایی و بنت الهدی صدر بوشهر می شوند، اظهار کرد: بیش از یکهزار نفر دانشجو کارشناسی پیوسته و همچنین نیز بیش از یکهزار نفر در دوره های کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه بهره‌گیری از امکانات آموزشی برای هریک از کودکان استثنایی با توجه به میزان معلولیت یا توانمندی هایشان بر هیچ کس پوشیده نیست، عنوان کرد: تعداد یکهزار و 400 نفر دانش آموز در 300 کلاس درس و در 63 مدرسه استثنایی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

فکوری از رونمایی کتاب شهدای دانش آموز که به همت پژوهشگاه معلمان و اساتید حوزه معاونت پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تالیف می شود خبر داد و افزود: کتاب تاریخ آموزش و پرورش که در یک فصل از این کتاب به تاریخ آموزش مکتب خانه های قدیم استان بوشهر و آموزش های کلاسیک در مدارس نوین به زودی به همت پژوهشگاه معلمان و اساتید به قلم نگارش در خواهد آمد، که در سالجاری رونمایی می شود.

معاون پژوهشی، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از راه اندازی اولین دبیرستان معارف اسلامی صدار طوبی که با پیگیری امام جمعه دلوار و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با 60 محصل برای مهرماه سالجاری در بندر دلوار شروع به کار می کند، خبر داد.

افتتاح هزارمین کلاس درس احداثی توسط ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در بوشهر

استاندار بوشهر از حضور مسئولان استانی و کشور در برنامه‌های بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: هزارمین کلاس درس احداثی توسط ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در بوشهر افتتاح می شود.

فریدون حسنوند با بیان اینکه این کلاس درس در یک مدرسه 12 کلاسه و همزمان با اول مهر افتتاح می‌شود، تصریح کرد: این مدرسه با حضور مسئولان و مدیران وزارت آموزش و پرورش به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسنوند در ادامه با اشاره به افتتاح مدرسه شش کلاسه شهر شنبه، خاطرنشان ساخت: زنگ مهر با حضور مسئولان در شهر شنبه به صدا درمی‌آید و دانش‌آموزان نیز با لباس فرم سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان برای بازگشایی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید تاکید کرد و اذعان داشت: به منظور راه‌اندازی کلاس‌ها و سرویس‌ها و دیگر نیازهای مدارس برای راه‌اندازی باید همه مسئولان همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا مشکلی در زمان بازگشایی مدارس وجود نداشته باشد و خانواده‌ها با سهولت بتوانند فرزندان خود را راهی مدرسه کنند.

شاپور رستمی اضافه کرد: مدارس در بخش زلزله‌زده شنبه آماده افتتاح است و تلاش می‌کنیم تا از نظر معابر شهری و مدارس همه کارها را تا یکم مهرماه انجام دهیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

کد خبر 2139275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha