۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳

هری پاتر چقدر در کتاب جدید جی کی رولینگ حضور خواهد داشت؟

هری پاتر چقدر در کتاب جدید جی کی رولینگ حضور خواهد داشت؟

به نظر می‌رسد که مجموعه هری پاتر هیچوقت فراموش نخواهد شد؛ در حالی که کمپانی برادران وارنر و جی کی رولینگ هفته پیش با اعلام خبر جدیدشان هواداران مجموعه «هری پاتر» را دوباره هیجان‌زده کردند، سئوالی که همچنان باقی است، این است که این خوشحالی چه حدودی دارد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک نیوز، هفته پیش کمپانی برادران وانر و رولینگ اعلام کردند کتاب آموزشی جادوگری جی. کی. رولینگ با نام «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردنشان» که در ایران با عنوان «هیولاهای فوق‌العاده و زیستگاه‌هایشان» منتشر شده، تبدیل به یک فیلم سینمایی می‌شود و تمرکز آن نیز روی نویسنده خیالی‌اش نیوت اسکاماندر 21 ساله خواهد بود.

با این حال رولینگ که قرار است فیلمنامه این فیلم را بنویسد، این مسئله را کاملاً واضح اعلام کرد که این کتاب به هیچ وجه ارتباطی با داستان هفت جلدی هری پاتر و هشت فیلم ساخته شده با اقتباس از آن که در مدت 10 سال اخیر، بیش از 7 میلیارد دلار درآمد داشت، ندارد. آیا این به آن معنی است که هری، هرماینی گرنجر و ران ویزلی در فیلم حضور نخواهند داشت؟

رولینگ اعلام کرد: قوانین و عرف‌های دنیای مخفی جادوگری برای هر کسی که کتاب‌های هری پاتر را خوانده باشد، کاملا آشنا هستند، با این حال داستان نیوت در نیویورک شروع می‌شود و 70 سال قبل از اینکه داستان هری شروع شود، به وقوع می‌پیوندد.

با این حال رولینگ در ادامه گفت: کمپانی برادران وارنر در ابتدا ایده ساخت فیلم را مطرح کرد و من از این ایده استقبال کردم. او در مورد تصمیمش در پذیرفتن نوشتن یک فیلمنامه برای این فیلم گفت: من که مدت زمان زیادی را در دنیای ساختگی‌ام زندگی کرده‌ام، احساس محافظه کارانه‌ای نسبت به آن دارم و خیلی درباره نیوت می‌دانم.

از آنجا که مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» موفقیت عظیمی را برای کمپانی برادران وارنر به همراه داشتند، ایده ساخت فیلمی جدید در همان دنیا کاملاً عاقلانه به نظر می‌رسد، درست همانطور که فیلم «هابیت» از شخصیت‌هایی استفاده کرد که در رمان «هابیت» جی. آر. آر. تالکین وجود نداشتند، اما برای جذب طرفداران «ارباب حلقه‌ها» کاملاً مناسب بود. علاوه بر این سه شخصیت اصلی‌ هاگوارتز نقش کوچکی را در کتاب نیز بازی می‌کنند.

«هیولاهای خارق العاده و ...» که قرار است فیلم شود، یکی از کتاب‌های درسی پاتر و ویزلی در مدرسه هاگوارتز است و به نظر می‌رسد که آن‌ها نکاتی را نیز در میان خط‌های کتاب نوشته باشند که نشانه‌ای است برای اتفاقاتی که در کتاب‌ها و فیلم‌ها می‌افتاد.

از آنجا که داستان «هیولاهای خارق العاده» سال 1918 در شهر نیویورک به وقوع می‌پیوندد و داستان هری پاتر از دهه 1990 در انگلیس شروع می‌شود، ممکن است با استفاده از فلش بک این دو داستان به هم متصل شوند. همچنین در دنیای جادوگری سفر در زمان نیز ممکن است. نمونه‌ای از این امکان در کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان» عملی شد و گرنجر از دستگاهی استفاده کرد که می‌توانست در زمان حرکت کند.  به همین دلیل ردپای شاگردان مدرسه جادوگری را در کتابی که قبل از تولد آنها نوشته شده نیز می توان یافت.

در ماجرای اولین حضور باسیلیسک در داستان(کار بزرگی که هری زبان او را می فهمد) که در کتاب «هیولاها» درباره آن توضیح داده می شود، زمانی که نویسنده می‌گوید حدود 400 سال است که کسی یک باسیلیسک ندیده، یکی از شخصیت‌ها با حالتی بازیگوشانه درباره باسیلیسکی که پاتر با آن مواجه می‌شود، می‌نویسد: «این چیزی است که شما فکر می‌کنید» و این فقط یکی از اشاره‌های موجود به کتاب‌های اصلی هری پاتر در کتاب «هیولاها» است .

اسکاماندر نویسنده کتاب هم در پایان داستان کاملا ناپدید نشد، بلکه او نیز مثل قهرمانان «هری پاتر» از‌ هاگوارتز فارغ التحصیل شد و در انتهاب مجموعه هفت جلدی، نوه‌اش با لونا لاوگود یکی از همکلاسی‌های پاتر ازدواج کرد همه اینها نشانه‌هایی مشترک است که بین این کتاب و «هری پاتر» وجود دارد و می تواند برای دوستداران هری پاتر امیدوار کننده باشد. .

علاوه بر این‌ها این سئوال نیز وجود دارد که فیلم جدید چگونه ساخته خواهد شد. حدود 75 هیولای مختلف در کتاب درسی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در کتاب و فیلم‌های اصلی حضور داشتند، بنابراین این امکان وجود دارد که فیلم جدید از نظر افکت‌های ویژه از فیلم‌های هری پاتر سنگین‌تر باشد.

با این حال مهم‌ترین موضوع این است که چه کسی نقش اسکاماندر 21 ساله را بازی می‌کند. با توجه به اینکه رولینگ بسیار از این شخصیت حمایت می‌کند، احتمالا خودش نیز درباره انتخاب بازیگر نقش او نظر می‌دهد.

کد خبر 2139515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha