۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۳۶

انتشار ترجمه کتاب در ایران؛

سخنرانی متفاوت خالق هری‌پاتر کتاب شد/ تشریح فواید جانبی شکست

سخنرانی متفاوت خالق هری‌پاتر کتاب شد/ تشریح فواید جانبی شکست

کتاب «زندگی‌های خیلی خوب» شامل سخنرانی جی کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط نشر البرز منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی‌های خیلی خوب» شامل سخنرانی جی کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های هری پاتر در دانشگاه هاروارد، به تازگی با ترجمه مهدی قراچه داغی توسط نشر البرز منتشر و راهی بازار نشر شده است.

جی کی رولینگ نویسنده ۷ کتاب داستانی با محوریت شخصیت هری پاتر است که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ به چاپ رسیدند. از کتاب‌های هری پاتر تا به حال ۴۵۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رفته است. این کتاب ها در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا توزیع و به ۷۸ زبان ترجمه شده اند. ۸ فیلم سینمایی نیز با اقتباس از کتاب های هری پاتر ساخته شده است.

کتاب «زندگی های خیلی خوب» شامل متن سخنرانی رولینگ در دانشگاه هاروارد است که با تصاویری همراه شده و به صورت یک کتاب جیبی به چاپ رسیده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«به یاد ندارم به پدر و مادرم گفته باشم که ادبیات کلاسیک می خوانم. احتمالا برای نخستین بار آن‌ها این مطلب را در روز فارغ التحصیلی‌ام متوجه شدند. از جمع همه اشیای موجود در این سیاه خاکی، چیزی بی‌حاصل تر از اسطوره شناسی یونانی نبود.

مایلم در پرانتز توضیح بدهم که پدر و مادرم را برای برداشت‌ها و باورهایشان سرزنش نمی کنم. سرزنش کردن پدر و مادر تاریخ انقضا دارد. لحظه ای که به اندازه کافی به شما گفتند چگونه پشت فرمان بنشینید، مسئولیت دیگر به گردن شما می افتد. در ضمن، نمی توانم پدر و مادرم را سرزنش کنم که دلتان نمی خواست من گرفتار فقر شوم!...»

این کتاب با ۸۰ صفحه مصور، شمارگان ۲ هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۷۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3042512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha