۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۱۷

مهر بررسی می کند؛

اظهارات متفاوت درباره آینده عروس هزار داماد مسند استانداری کرمانشاه/ بخت لگد خورده توسعه و ثبات

اظهارات متفاوت درباره آینده عروس هزار داماد مسند استانداری کرمانشاه/ بخت لگد خورده توسعه و ثبات

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: درحالی که دومینوی تغییر استانداران خوب یا بد از چند استان کشور عبور کرده است اما در کرمانشاه با بر سر زبان افتادن نام چند ده نفر برای تصدی این پست و البته اظهارات متفاوت نمایندگان مردم در مجلس وضعیت نامشخص و فضای نامناسبی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دومینوی تعویض مدیران ارشد استانها گرچه آرام اما در حال حرکت است و در این میان هستند تماشاچیانی که برای سرعت بخشیدن به این روند حاضرند هر کاری بکنند و البته حضور دارند افرادی که بدشان نمی آید بعضی از این مهره های این دومینوی در حال ریزش را سرپا نگهدارند.

کرمانشاه نیز در این میان از قاعده داشتن حاشیه های پر رنگ تر از متن مستثنی نیست و صد البته مثل همیشه استان پر سرو صدای دامنه های زاگرس باید سهم بیشتری از این حاشیه ها و شایعه ها داشته باشد.

در بازار داغ می رود... نمی رود... استاندار هرکسی از ظن خود یار می شود و البته برخی ها هم در میان گل آلودی این آب حتی از بردن نام دوستان و هم حزبی های درجه دو و سه خود نیز به عنوان گزینه های استانداری کرمانشاه مضایقه نمی کنند باشد که برای خود از این نمد کلاهی بدوزند.

در میانه کارزار گمانه زنی و تکذیب همه چشم و گوش ها به سمت و سوی سیاسیون و کسانی است که شاید دستشان به دستگیره درب اتاق وزیر کشور می رسد تا که خبری مورد وثوق تر دستگیرشان شود و البته چه کسانی بهتر از نمایندگان مجلس که به رسم و آداب حکومت داری دولتمردان پیشین در انتخاب مدیران ارشد استان ها همیشه مورد مشاوره قرار می گرفتند و به عبارت صحیح تر یک پای تصمیم گیری برای سپردن سکان استان به دست سکاندار بوده اند.

تصورش کمی دشوار است که قبول کنیم همین فضای ضد و نقیض که بر شهر سایه انداخته است در اظهارات نمایندگان استان نیز دیده می شود و هرکس هر نظری را که برایش خوشایند تر است سر دست می گیرد و به استناد آن طالع استان را برای ماه های آینده پیشگویی می کند.

اظهارات متفاوت نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص آنچه که ما بین وزارت کشور و آنها در خصوص تعیین تکلیف آینده مدیریت استان می گذرد به گونه ایست که شاید در کمتر از چند دقیقه چند نوع روایت متفاوت روی خروجی یک یا چند خبرگزاری و سایت قرار می گیرد.

مصری: مشورتی با نمایندگان انجام نشده است

عبدالرضا مصری، نماینده اول شهر کرمانشاه و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر هرگونه نشست و یا سخنی مابین وزارت کشور و نمایندگان مجلس را رد کرد.

مصری گفت: تا کنون دولت هیچ مشورتی با نمایندگان استان در خصوص تعیین تکلیف آینده مدیریت استان کرمانشاه نداشته است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مردم استان کرمانشاه نه تنها برای انتخاب استاندار بلکه برای تصمیم گیری در مورد هیچ مدیر یا مسئول دیگری با نمایندگان دولت نشست یا صحبتی نداشته اند و همچنان منتظریم شیوه دولت در این باره را بدانیم.

این در حالی است که یکی دیگر از نمایندگان شهر کرمانشاه روایت دیگری را مطرح می کند.

حیدری طیب: وزارت کشور از نمایندگان گزینه خواسته است

سید سعید حیدری طیب در خصوص موضوع تعیین تکلیف آینده مدیریت استان اظهار داشت: وزارت کشور از مجمع نمایندگان استان خواسته چندین گزینه را برای استانداری کرمانشاه معرفی کند که هنوز هیچ گزینه‌ای از سوی نمایندگان استان معرفی نشده است.

وی در خصوص ویژگی‌های مدیریت ارشد آینده استان گفت: فردی که به عنوان استاندار آینده کرمانشاه انتخاب می‌شود باید هم از نظر علمی و هم از لحاظ سابقه اجرایی کارنامه قابل قبولی داشته باشد.

اما بعد از این مصاحبه رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هیچ پیامی از سوی وزارت کشور در خصوص تصمیم گیری برای آینده مدیریت استان دریافت نکرده است.

محبی: وزارت کشور گزینه بخواهد با مجمع نماینگان مکاتبه می کند

محمد ابراهیم محبی گفت: روال بر این است که در صورت تمایل وزارت کشور برای تعامل با نمایندگان و نظر خواهی از آنها به مجمع نمایندگان استان مکاتبه می کند و به صورت فردی با نماینده ای وارد گفتگو نمی شود.

وی افزود: بنده که هم اکنون رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هستم چنین پیامی دریافت نکرده ام.

پایان ماجرا اینجا نیست و رفت و برگشت های مناظره وار با اظهارات نماینده مردم شهرستانهای اورامانات در مجلس ادامه داشت.

منوچهری: نظر خود را به وزارت کشور اعلام کرده ایم

نعمت الله منوچهری با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان نظر خود را در خصوص تعیین استاندار به وزارت کشور اعلام کرده است، گفت: جو نامناسبی که برای تعیین استاندار در کرمانشاه وجود دارد، تصمیم گیری را سخت می کند.

منوچهری اظهار داشت: به هر حال دولت و وزارت کشور برای تعیین استاندار تعاملی با نمایندگان مجلس دارند و مجمع نمایندگان نیز نظرات خود را به وزرات کشور اعلام کرده است.

وی در ادامه از عملکرد استاندار فعلی کرمانشاه ابراز رضایت کرده و جوسازی ها را دارای اثرات سوء بر اداره امور استان دانسته است.

به هرحال اینکه استانداری کرمانشاه کدامیک از حالت های ابقاء یا تغییر را تجربه خواهد کرد مشخص نیست اما آنچه که واضح است تجربه ناخوشایند اینروزهای کرمانشاه در گمانه زنی های مفرط و بی اساس و تحت تأثیر قرار دادن روند اداره امور است.

کد خبر 2140054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha