۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۴

مهمان دوست:

توسعه 900 هکتاری کمربند سبز/ بجنورد نیاز به گسترش فضای سبز دارد

توسعه 900 هکتاری کمربند سبز/ بجنورد نیاز به گسترش فضای سبز دارد

بجنورد ـ خبرگزاري مهر: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداري بجنورد گفت: با توسعه نهال كاري در پيرامون شهر بجنورد كمربند سبز اين شهر به بيش از 900 هكتار افزايش يافته است.

عباسعلي مهمان دوست در گفتگو با خبرنگار مهر، كمربند سبز شهر بجنورد را شامل پارك هاي جنگلي جاويد، بش قارداش، باباامان و دوبرار ذكر و اظهار كرد: طي دو سال گذشته اقدامات مهمي به منظور حفظ و توسعه کمربند سبز شهر بجنورد انجام شده به گونه اي كه با افزايش 200 هكتاري، مساحت كمربند سبز شهر بجنورد هم اكنون به بيش از 900 هكتار رسيده است.

وي با اشاره به مذاكرات و رايزني هاي متعدد شهرداري بجنورد با اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي و پيگيري موسي الرضا ثروتي؛ نماينده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شوراي اسلامي به منظور تحويل اراضي پيرامون شهر، عنوان كرد: بخشي از اراضي مورد درخواست، تحويل شده و در صورتي كه ساير عرصه هاي مورد نياز نيز تحويل داده شود، گام ديگري به سوي تكميل كمربند سبز شهر بجنورد برداشته مي شود.

مهمان دوست افزود: طي دو سال گذشته با همكاري و تعامل مثبت اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي 200 هكتار از اراضي پلاك بش قارداش بجنورد به منظور توسعه كمربند سبز واگذار شد و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداري بجنورد نيز نسبت به نهال كاري در اين منطقه اقدام كرد.

وي با اشاره به اين كه هم اكنون عمليات نهال كاري در اين منطقه به طور 100 درصد انجام شده است، اضافه كرد: علاوه بر اين در سال جاري نيز 500 ميليون ريال اعتبار براي توسعه كمربند سبز شهر بجنورد از بودجه شهرداري اختصاص يافته است.

به گفته مهمان دوست اين اعتبار به منظور نهال كاري و توسعه جنگل كاري در پارك هاي جنگلي بش قارداش و جاويد بجنورد هزينه خواهد شد.

وي در ادامه موقعيت جغرافيايي شهر بجنورد و حالت كاسه اي بودن اين شهر، صنعتي شدن، افزايش شمار خودروها و افزايش آلودگي هوا و ... را مهمترين دلايل لزوم توسعه كمربند سبز و پارك هاي جنگلي شهر بجنورد برشمرد و عنوان كرد كه اين مهم به جز با همكاري و هماهنگي دستگاه هاي مختلف و تخصيص اعتبارات ملي امكان پذير نيست.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اكنون علاوه بر كمربند 900 هكتار فضاي سبز در پيرامون شهر بجنورد، در سطح شهر نيز 32 پارک و بوستان شهری به مساحت کلی 330 هزار و 168 مترمربع وجود دارد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 90 شهر بجنورد دارای 214 هزار و 123 نفر جمعیت است که در دو منطقه شهری یک و دو و شهرداری مهر ساکن هستند.
 

کد خبر 2140149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha