۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

در سال جاري/

17 هزار مترمربع به فضاي سبز شهري بجنورد افزوده شد

17 هزار مترمربع به فضاي سبز شهري بجنورد افزوده شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري بجنورد گفت: از ابتداي امسال تاكنون بيش از 17 هزار مترمربع به فضاي سبز شهري بجنورد افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلي مهماندوست صبح شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اينكه در سال جاري پيش‌بيني شده كه بيش از 40 هزار مترمربع به فضاي سبز شهري بجنورد افزوده شود، عنوان كرد: از اين ميزان 17 هزار مترمربع در طي امسال اجرايي شده است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر فضاي سبز شهري بجنورد بيش از 212 هكتار است، اظهار داشت: سرانه فضاي سبز شهري بجنورد امسال به 10.6 مترمربع افزايش يافته است.

اين مسئول عنوان کرد: سرانه فضای سز شهر بجنورد امسال به نسبت پارسال يك درصد رشد داشته است.

مهمان دوست افزود: در سال 87 ميزان سرانه فضاي سبز در بجنورد 9.5 مترمربع بوده كه نسبت به سال 86 رشد نداشته اما در سال 88 اين ميزان به 9.6 متربع رسيد كه نسبت به سال 86 از رشد يك درصدي برخوردار بوده است.

وي گفت: در سال 89 سرانه فضاي سبز شهري بجنورد 10.2 مترمربع بوده كه نسبت به سال گذشته 6.25 درصد رشد داشته است.

مهمان دوست اظهار داشت: سرانه فضاي سبز شهري بجنورد در سال 90 نسبت به سال 89، 1.9 درصد رشد داشته و اين ميزان در سال 91 به 10.5 مترمربع با رشد يك درصدي رسيده است.

اين مسئول با اشاره به اينكه ميانگين سرانه فضاي سبز در كشور حدود 9 مترمربع است، اضافه كرد: بر اين مبنا سرانه فضاي سبز شهري بجنورد از مينگين كشوري بالاتر است.

مهمان دوست افزود: در شهرهاي مختلف كشور سرانه استاندارد فضاي سبز با توجه به ويژگي‌هاي متفاوت جغرافيايي و اقليمي تعريف مي‌شود كه اين ميزان براي شهرستان بجنورد 12 متر تعيين شده است.

وي گفت: بر اين اساس سرانه فضاي سبز بجنورد از ميانگين كشوري بالاتر بوده و فاصله چنداني با استاندارد تعريف شده ندارد.

مهمان دوست در ادامه با اشاره به اينكه در سال گذشته هزار و 200 مترمربع از ديوار سبز بجنورد احداث شده، افزود: احداث پارك صادقيه در بجنورد به مساحت 10 هزار متر مربع در نظر گرفته شده كه از اين ميزان در حال حاضر شش هزار مترمربع تكميل شده است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري بجنورد اضافه كرد: احداث فضاي سبز پارك ياس بجنورد با مساحت كل شش هزار و 500 مترمربع تاكنون از 40 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار بوده و فاز دوم پروژه ديوار سبز به مساحت 600 مترمربع نیز در حال اجرا است.

بجنورد، مرکز خراسان شمالی با داشتن 214 هزار نفر جمعیت دارای دو منطقه شهری یک و دو و نیز شهرداری مهر است.

کد خبر 2251637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha