۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳

"دی سایت" بررسی کرد؛

واکنشهای بین المللی به نتایج انتخابات پارلمانی آلمان/ مرکل تنها نجات یافته از بحران یورو

واکنشهای بین المللی به نتایج انتخابات پارلمانی آلمان/ مرکل تنها نجات یافته از بحران یورو

یک نشریه آلمانی در گزارشی به واکنشهای متفاوت بین المللی و اروپایی به نتایج انتخابات پارلمانی در آلمان پرداخته و به نقل از یکی از این رسانه ها آنجلا مرکل پیروز این انتخابات را تنها نجات یافته از بحران یورو ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه "دی سایت"، در گزارشی به بررسی واکنش های مختلف رسانه های خارجی به نتایج انتخابات پارلمانی در آلمان پرداخته و نوشت: هجدهمین انتخابات پارلمانی آلمان با واکنش های متفاوتی در کشورهای دیگر همراه بوده است. به خصوص در کشورهای همسایه اروپایی آلمان، اولین نتایج و پیش بینی ها برای این انتخابات از دقایق شروع رای گیری دنبال شده و در این باره تحلیل می شد.

تحلیلگران، به خصوص این پرسشها را مطرح می کردند که این انتخابات چه تاثیراتی را بر سیاست آینده اروپایی آلمان می تواند داشته باشد. از طرفی وضعیت حزب ضد یوروی "گزینه ای دیگر برای آلمان" نیز با دقت و هیجان دنبال می شد.

روزنامه اسپانیایی "الموندو"، خاطر نشان کرد با توجه به نتیجه انتخابات پارلمانی، حزب ضد یوروی "گزینه ای دیگر برای آلمان"، از راهیابی به پارلمان باز می ماند. این بدون شک علامت خوبی برای اروپاست.

این روزنامه اسپانیایی در عین حال نوشت که با توجه به کسب آراء این حزب در انتخابات پارلمانی که قابل احترام است، ما باید در آینده منتظر ورود افراد مشکوک به یورو به صحنه سیاسی اروپا باشیم.

یونان نیز با توجه به شکست حزب ضد یوروی آلمان در این انتخابات، نفس راحتی کشید. نشریه آتنی "کاتیمرینی"، نیز به سیاستمداران بلند پایه آلمانی پرداخته و نوشت، وزیر اقتصاد آلمان در این باره راضی است که با وجود اعلام صادقانه اش مبنی بر اینکه یونان به بسته کمکی سومی نیاز دارد، اما باز هم حزبش (دموکرات مسیحی) توانست پیروز این انتخابات باشد.

بسیاری از تحلیلگران غربی هم از محبوبیت مرکل تحت تاثیر قرار گرفتند.لوفیگاروی فرانسه با زدن تصویری از تک چهره مرکل از هنر قدرت بدون خطر و بدون جدایی وی سخن گفت.

روزنامه اتریشی "کوریر" هم نوشت که مرکل حزب دموکرات مسیحی آلمان را به ارتفاعات انزوا و تنهایی هدایت می کند.

روزنامه "الپاس" اسپانیا نیز مرکل را تنها بازمانده بحران یورو دانست و خاطر نشان کرد که دیگر روسای کشورهای اروپایی از جمله سارکوزی در فرانسه، برلوسکنی و ماریو مونتی در ایتالیا و زاپاترو در اسپانیا، در سالهای اخیر(در سایه بحران یورو) در انتخابات کشورهایشان شکست خوردند.

"فرناندو آرامبورا"، از نویسندگان غربی که ساکن آلمان است هم انتخابات پارلمانی در این کشور را به یک بازی فوتبال تشبیه کرده است.

مرکل در کشور انگلیس نیز همچنان به عنوان نمادی برای سیاست آلمان ارزیابی شده و نشریات این کشور وی را بعد از پیروزی مجددش در انتخابات پارلمانی با نامهای مستعار مختلفی نامیدند.

روزنامه "دیلی مایل"، آنجلا مرکل را تاچر آلمان نامید. مارگارت تاچر نیز مانند مرکل برای سه دوره نخست وزیر بریتانیا بود.

فرستنده آمریکایی "سی ان ان" نیز مرکل را خانم "نه"در اروپا ارزیابی کرده است.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به عنوان یکی از اولین مقامات یک کشور خارجی انتخاب مجدد مرکل را به وی تبریک گفت. اولاند به گفته خود می خواهد همچنان برای غلبه بر چالش های اروپا در راستای نزدیکی بیشتر به آلمان کار کند.

"هرمن وان رومپوی"، رئیس شورای اروپایی نیز در این باره اظهار داشته است که من اطمینان دارم که آلمان و دولت جدیدش در بازسازی یک اروپای موفق در عرصه اقتصادی و صلح آمیز که برای همه شهروندان مفید باشد نقش خواهد داشت.

لازم به ذکر است که بر اساس نتایج منتشر شده، حزب اتحاد دموکرات مسیحی 42 درصد آرا را کسب کرده و حزب سوسیال دموکرات به عنوان جدی ترین رقیب مرکل، 25.7 درصد آرا را کسب کرده که این یکی از نتایج ضعیف این حزب در سال های اخیر محسوب می شود.

حزب دموکرات آزاد، متحد پیشین مرکل 4.8 درصد آرا را به دست آورده و بدین ترتیب نمی تواند در بوندس تاگ حضور داشته باشد، چون برای حضور در پارلمان آلمان یک حزب باید حداقل 5 درصد آرا را به دست بیاورد.

حزب ضد یوروی آلمان نیز 4.7 درصد آراء را کسب کرده و البته با کسب نتیجه نسبتا خوبی از راهیابی به پارلمان آلمان بازماند.

دیگر احزاب شرکت کننده در انتخابات دیروز، سبزها و حزب چپ ها بودند که هر یک از آنها بیش از 8 درصد از آرا را به دست آوردند.


     
 

کد خبر 2141114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha