۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰

در دومین روز از هفته دفاع مقدس/

نمایشگاه دفاع مقدس در اراک دایر شد

نمایشگاه دفاع مقدس در اراک دایر شد

اراک-خبرگزاری مهر: در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از مسئولان استان نمایشگاه دفاع مقدس در ورزشگاه 15 هزار نفری امام خمینی (ره) اراک دایر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول اجرایی نمایشگاه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در این نمایشگاه که در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع در 10 ایستگاه با 50 غرفه ایجاد شده با استفاده از عکس، پوستر و نمونه هایی از تولیدات دفاعی نقش مردم و رزمندگان اسلام و نیز کارگران، مهندسان و صنعتگران در دوران 8 سال دفاع مقدس به نمایش در آمده است.

سرهنگ غلامرضا اسدی افزود: بخش دیگری از نمایشگاه به جنگ افزارهایی سنگین نظامی، سلاح و مهمات جنگی، ماکت های عملیات رزمندگان اسلام اختصاص دارد.

وی اتصریح کرد: در حاشیه نمایشگاه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله اجرای کنسرت موسیقی، هنرنمایی ورزشکاران، پرش با چتر و زندگی در شرایط رزم اجرا می شود.

استاندار مرکزی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با قدردانی از تلاش مسئولان در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در اراک از مردم به خصوص جوانان دعوت کرد تا در بازدید از نمایشگاه با گوشه هایی از ایثارگری ها و دلاوری های رزمندگان اسلام بیشتر آشنا شوند.

علی اکبرشعبانی فرد افزود: حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون فداکاری های شهیدانی است که با از خود گذشتگی در نثار جان خود و پیوستن به معبود از یکدیگر سبقت می گرفتند.

وی همچنین بر ضرورت پاسداری از ارزش ها و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده تاکید کرد.

جانشین فرمانده سپاه روح الله نیز گفت: استان مرکزی حدود 70 هزار نیرو به جبهه های دفاع مقدس اعزام کرد که تقدیم 6 هزار و 200 شهید ، 15 هزار جانباز و 800 آزاده به انقلاب از افتخارات این استان است.

سردار محسن کریمی  آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و ماندگاری این فرهنگ با زبان هنر از اهداف برپایی نمایشگاه را از اهداف برپایی نمایشگاه خواند.

این نمایشگاه به مدت یک هفته عصرها از ساعت 16 تا نماز مغرب و عشاء برای بازدید علاقمندان دایر است.
 

کد خبر 2141496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha