۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۴

مهر گزارش می دهد؛

چوب برخی گزینه های استانداری کرمانشاه لای چرخ اعتدال/ چشم امید به تدبیر دولت

چوب برخی گزینه های استانداری کرمانشاه لای چرخ اعتدال/  چشم امید به تدبیر دولت

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: عملی شدن شعارهای محوری دولت مثل ارتقای سطح معیشت و بهبود فضای کسب و کار در استانی مثل کرمانشاه نیازمند تدبیر دولت است. تدابیری مثل هماهنگی مدیر اجرایی با سایر تصمیم گیران و مدیران ارشد استان و یا تطبیق فرد مورد نظر با شعار اعتدالگرایی که البته برخی گزینه های مطرح شده برای استانداری کرمانشاه چنین ویژگی هایی را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شعار اعتدالگرایی از سوی دولت یازدهم و سوابق گرایش حجت الاسلام روحانی به راست های سنتی در کشور باعث شد تا بسیاری از اصولگرایان استان کرمانشاه بعد از انتخابات 24 خرداد چندان دل نگران نباشند.

دلسوزی و نگرانی برای آینده استان کرمانشاه و توسعه و پیشرفت این استان کمتر توسعه یافته در صورتی از سوی مدیران عالی کشور برای مردم باور پذیر خواهد بود که اولین علائم و نشانه های این دلسوزی در تصمیم گیری برای مدیریت آینده استان کرمانشاه خودنمایی کند.

و البته اولین علائم اینکه مسئولین تصمیم ساز کشور به فکر ایجاد سرعت در پیشرفت و سازندگی استان جنگ چشیده  و سختی کشیده کرمانشاه هستند یا خیر، تعیین تکلیف عاقلانه مدیریت ارشد استان است که باید در این راستا چند نکته مورد توجه جدی باشد.

نکاتی که بی توجهی به آن می تواند برای چند سال استان را در گیر کشمکش های بیهوده سیاسی کند و چوب لای چرخ حرکت رو به جلوی کرمانشاه قرار دهد. موضوعی که در گذشته نیز نسخه های متفاوت آن را شاهد بوده ایم اما از دولت تدبیر انتظار می رود برخی اشتباهات را تکرار نکند.

ضرورت هماهنگی مدیریت کرمانشاه با سایر گلوگاه های تصمیم گیری در استان

نخستین نگرش در تحلیل آینده اداره امور استان باید هماهنگی مدیریت اجرایی با نمایندگان مردم در خانه ملت، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری  باشد. به هر حال بزرگان و مسئولین استان کرمانشاه که عمده آنها نیز با رای همین ملت برگزیده شده اند سلایق  و بینشی دارند که برای چابکی حرکت در مسیر پیشرفت باید به آنها دقت و توجه داشت.

ضرورت توجه به شعار محوری اعتدال در تعیین تکلیف آینده استان

یکی دیگر از نکات مهم که باید در چینش همه استاندارانی که قرار است تغییر کنند در نظر گرفته شود، شعار اعتدالگرایی دولت یازدهم است که تقریبا دیگر همه مردم دولت آقای روحانی را به این صفت می شناسند.

متاسفانه در برخی مواقع نام افرادی برای تصدی استانداری کرمانشاه به گوش می رسد که چندان سنخیتی با شعار اعتدالگرایی دولت نداشته و در برخی جریانات افراطی کشور نقش آفرین بوده اند. تبدیل شدن چنین شایعاتی به واقعیت می تواند بی اعتمادی بخش عمده ای از افکار عمومی که شعار اعتدال را باور کرده اند به دنبال داشته باشد.

افرادی که بعضی از عملکردهای آنها در دوره های مختلف از مجلس ششم گرفته تا سال 88 به هیچ عنوان با ذائقه درصد بالایی از مردم، نمایندگان اصولگرای استان در مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری جور در نمی آید و ممکن است واکنش هایی را در پی داشته باشد به هیچ عنوان با ریل گذاری برای پیشرفت استان سنخیت ندارد.

ممدوحی: در رابطه با طرح اسامی افرادی با سابقه مردود هشدار می دهم

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همین ارتباط به خبرنگار مهر گفت: من در پیشنهاد گزینه یا اینکه چه کسی استاندار کرمانشاه باشد دخالتی نخواهم کرد اما تردیدی نیست که در رابطه با افرادی با سابقه عملکرد غیر قابل قبول در عرصه های مختلف که برای استانداری کرمانشاه مطرح می شوند هشدار خود را اعلام کرده ام.

آیت الله حسن ممدوحی اظهار داشت: در صورت اجماع همه بزرگان و تصمیم گیران شهر بر روی یک گزینه و یک تصمیم، بنده نیز به این اجماع خواهم پیوست اما باید دقت داشت که استاندار کرمانشاه باید از یک سری خصوصیات بهره مند باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: استاندار یک استان به اهمین کرمانشاه باید با سابقه روشن، صالح و کاردان باشد.

وی نسبت به اسم بردن از افرادی که کارنامه آنها در دوران مدیریتشان مردود است هشدار داد و گفت: در انقلاب اسلامی مدیران باید علاوه بر تخصص، متعهد و ولایت مدار باشند که در غیر این صورت از سوی ملت پذیرفته نخواهند شد.

مصری: بسیاری از گزینه های مطرح شده ناشی از از علاقه مندی مطرح کنندگان و یک سلیقه شخصی است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در همین رابطه با گمانه زنی برخی افراد در خصوص آینده مدیریت استان کرمانشاه گفت: برخی از گزینه های نباید چندان جدی گرفته شود چون آنچه که گاهی اوقات در فضای مجازی می آید نظر شخصی افراد مطرح کننده است.

عبدالرضا مصری اظهار داشت: عده ای در فضای مجازی در واقع علاقه مندی های خود را مطرح می کنند و گرنه گزینه هایی که مطرح می شود با آنچه که در مرکز می گذرد ارتباطی ندارد.

وی افزود: باید دید معیار ها و شاخص های دولت برای مدیرانی که در استانها می خواهد با آنها کار کند چیست و اساسا تا این معیار ها مشخص نباشد نمی شود در رابطه با ان اظهار نظر کرد. دولت مختار است که بر اساس معیار های خود انتخاب کند.

مصری ادامه داد: البته ما در صورت تعامل دولت با آنها همکاری خواهیم کرد و کمک می کنیم و در صورتی هم که دولت مایل به تعامل نباشد نیز به وظیفه نظارتی خود عمل کرده و در این فضا دولت را یاری می کنیم.

کد خبر 2141810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha