۳ مهر ۱۳۹۲، ۹:۳۱

"تپل" و "نازگل" به بچه‌ها درس می‌دهند/ "اتل متل" در شبکه سحر

"تپل" و "نازگل" به بچه‌ها درس می‌دهند/ "اتل متل" در شبکه سحر

پخش سری جدید مجموعه برنامه کودک سیمای کردی شبکه سحر با عنوان "اتل متل" آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه سری پنجم برنامه "اتل متل" است که به تهیه کنندگی مصطفی محمودی در 200 قسمت 30 دقیقه‌ای در شبکه سحر تولید شده است.

به گفته محمودی هر قسمت از برنامه "اتل متل" به موضوعی مجزا اختصاص دارد و با اجرای نمایشی کوتاه توسط مجری- بازیگر و دو عروسک با شمایل کودک به نام‌های "تپل" (خرتل) و "نازگل" (ناسگل) شروع شده و مسایلی مانند "قواعد بازی"، "حفظ محیط زیست"، "شوخی‌های نابجا"، "انجام به موقع تکالیف مدرسه"، "احترام به بزرگترها"، "مصرف صحیح منابع آب و انرژی" و ... در آن آموزش داده می‌شود. عروسکی به نام "پیتول" نیز به اعلام بخش‌های مختلف برنامه می‌پردازد.

برنامه کودک سیمای کردی که پخش آن از اوایل مهر ماه آغاز شده شامل آیتم‌هایی از جمله "قصه‌های مادربزرگ"، "دکتر مهربان"، "آموزش کاردستی" و "آموزش نقاشی" است.

در بخش "قصه‌های مادربزرگ"، قصه‌های ایرانی و فولکلور قدیمی پارسی از زبان عروسکی به نام "پریزاد" روایت می‌‌شود. در بخش "دکتر مهربان"، شناخت اقدامات و مراقبت‌های اولیه در موارد ساده پزشکی از جمله سردرد، جوش‌های پوستی و ... آموزش داده می‌شود. همچنین در بخش "آموزش کاردستی"، روش ساخت کاردستی با کاغذ، چوب، ابزار ساده مانند لیوان و بطری و ... به کودکان یاد داده می‌شود و در آیتم "آموزش نقاشی" نیز نقاشی با استفاده از حجم‌های هندسی به کودکان آموزش داده می‌شود.

پخش انیمیشن، کلیپ و وله‌های تصویری نیز دیگر آیتم‌های برنامه "اتل متل" است که در بخش کلیپ، خواننده‌ای خردسال همراه با عروسک‌ها که همگی ملبس به پوشش محلی و کردی هستند به اجرای ترانه‌های فولکور با موسیقی‌های شاد کودکانه می‌پردازد.

فائزه محمودی مجری، پروین ملک زاده و طاهر کریمی نویسنده، پروین ملک زاده صداپیشه تپل و پریزاد، فاطمه لیلی صدا پیشه نازگل، ابراهیم بومی صدا پیشه دکتر مهربان، نرگس علاءالدینی، آزاده روستا، الناز علاءالدینی عروسک گردان‌ها، علیرضا بابایی، محسن غلامی، مهدی رجبی تصویربرداران، مهران رجبی دستیار تصویر، محسن زینلی صدابردار، رحیم عباسی نودال، شایان میرچی دستیار تهیه، آرش سلگی آهنگساز، اشکان رهگذر و بهزاد نعلبندی تدوینگر، مهرداد رخساریه ساخت دکور، فرشته اسحاقی آموزش کاردستی، شیون حسن پور آموزش نقاشی و ژینا محمودی خواننده خردسال را می‌توان نام برد.

"اتل متل" هر روز ساعت 18:00 به وقت تهران از سیمای کردی شبکه سحر پخش می‌شود.

کد خبر 2142080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha