۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۵

كنويسي:

مسابقات كورس اسب سواري در مشهد برگزار مي‌شود/ 20 باشگاه فعال در خراسان رضوی

مسابقات كورس اسب سواري در مشهد برگزار مي‌شود/ 20 باشگاه فعال در خراسان رضوی

مشهد - خبرگزاري مهر: دبير هيات سواركاري خراسان رضوي اظهاركرد: مسابقات كورس اسب سواري مشهد از 12 مهرماه به مدت چهار هفته و با حضور سوارکاراني از شهرهاي خراسان رضوي برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق كنويسي ظهر سه شنبه در نشست خبري هيات سواركاري خراسان رضوي كه در محل اداره كل ورزش و جوانان استان برگزار شد اظهار كرد: مسئولان جديد هيات سواركاري با برنامه هاي مدوني كه دارند اين ورزش اصيل در استان را به جايگاه واقعي آن خواهند رساند.

وي افزود: ورزش اسب سواري در خراسان رضوي هميشه داراي جايگاه برتري در كشور بوده است اما متاسفانه به دليل برخي مسائل در 10 سال گذشته اين ورزش از جايگاه اصلي خودش دور مانده است.

كنويسي گفت: در حال حاضر ورزشكاران خوبي همچون بنيامين اژدرافشار،  تينا صف شكن و اميرعلي عمراني در سواركاري استان و در مسابقات كشوري و حتي بين‌المللي افتخار آفرين هستند.

وي افزود: در آينده نزديك و براي اولين بار مسابقات استقامت كه به طول حدود 20 كيلومتر است را در استان برگزار خواهيم كرد.

دبيرهيات سواركاري خراسان رضوي همچنين از برگزاري مسابقات ركورد گيري در استان خبر داد و اظهار كرد: اين مسابقات نيز براي اولي بار در خراسان رضوي و در مشهد برگزار خواهد شد.

وي افزود: در مسابقات ركورد گيري پرش اسب از كمترين ارتفاع آغاز و تا حد نهايي توان اسب ها در پرش ادامه خواهد يافت و هر اسبي كه بتواند بيشترين پرش بدون خطا را داشته باشد برگزيده اين مسابقه خواهد شد.

وی افزود: 13 باشگاه در مشهد و طرقبه شاندیز و 7 باشگاه در بقیه شهرستان های خراسان رضوی فعال هستند.

کد خبر 2142265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha