تحولات سیاسی لبنان/

گره تشکیل دولت پیچیده‌تر شد/ حمایت جنبلاط از مواضع سید حسن نصرالله

گره تشکیل دولت پیچیده‌تر شد/ حمایت جنبلاط از مواضع سید حسن نصرالله

در حالی که اختلافات شدید سیاسی در لبنان بر پیچیدگیهای تشکیل دولت در این کشور افزوده است، ولید جنبلاط بر ضرورت تشکیل فوری دولت جدید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع بلندپایه سیاسی نزدیک به جریان 8 مارس در گفتگو با روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کردند: تشکیل دولت لبنان بدون توافق تمام جریانها، پیامدهایی فراتر از عدم تشکیل آن را در پی خواهد داشت.

این منابع با اشاره به اهتمام "میشل سلیمان" رئیس جمهور لبنان به تشکیل دولت لبنان، تاکید کردند: تشکیل دولت لبنان بدون توافق تمام جریانهای سیاسی به مشکل پیچیده تر تبدیل خواهد شد و پیامدهای بیشتری در پی خواهد داشت.

دیگر تحولات سیاسی لبنان به شرح زیر است:

- "ولید جنبلاط" رئیس جبهه مبارزه ملی در گفتگو با روزنامه لبنانی السفیر ابراز امیدواری کرد که به کسانی که با مشارکت دیگر جریانهای سیاسی در دولت جدید لبنان، مخالف هستند، الهام شود تا دست از این مخالفت بردارند.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادهای مختلف درباره تشکیل دولت جدید که طی آن نظر اکثریت جریانهای سیاسی مورد استفاده قرار گرفته بود، تاکید کرد: باید همه جریانهای سیاسی از خود انعطاف نشان دهند.

جنبلاط با حمایت از مواضع "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان درباره لزوم انعطاف جریانهای سیاسی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی لبنان و معضل آوارگان سوری دولت جدید باید هرچه سریعتر تشکیل شود.

- "نبیه بری" رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با روزنامه السفیر با اشاره به تلاشهای "تمام سلام" و "میشل سلیمان" برای تشکیل دولت جدید بدون درنظر گرفتن نظر برخی جریانهای سیاسی، تاکید کرد: در صورتی که آنها این اقدام را عملی کنند، دولت به مشکل می خورد.

- "مروان شربل" وزیر کشور لبنان اعلام کرد: اجرای طرح امنیتی در جنوب بیروت استقبال عمومی را در پی داشته و ما از اجرای آن رضایت داریم.

- منابع نزدیک به تمام سلام نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان اعلام کردند: تحول تازه ای در موضوع تشکیل دولت وجود ندارد و همه منتظر بازگشت میشل سلیمان از نیویورک به بیروت هستند. این منابع احتمال دادند که در بازگشت سلیمان تحولات جدید رخ دهد اما تاکید کردند: تمام سلام به بی طرفی خود در امر تشکیل دولت به ویژه در تعامل با دو جریان 14 مارس (جریان المستقبل و سعد الحریری) و 8 مارس (همپیمانان حزب الله) پایبند است.

 

کد خبر 2142653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha