۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰

شیخ بهایی خبرداد:

کپرزایی در برخی مناطق جنوب کرمان/ دو مرتبه جشن پایان کپرزدایی در کرمان برگزار شده است

کپرزایی در برخی مناطق جنوب کرمان/ دو مرتبه جشن پایان کپرزدایی در کرمان برگزار شده است

کرمان – خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به ساخت و سازهای مداوم در قلعه گنج گفت: با وجود اجرای طرحهای مختلف اما به دلیل شرایط اقلیمی و بومی مردم محلی بار دیگر به سمت احداث مدارس کپری می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شیخ بهایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمان گفت: یکی از سیاستهای آموزش و پرورش در استان کرمان نوسازی مدارس فرسوده و همچنین کپر زدایی در استان کرمان است.

وی افزود: در گذشته مدارس کپری در استان کرمان وجود داشت که طرحهای کپرزدایی به صورت جدی پیگیری شد و درنهایت مدارس کپری از استان حذف شد و طبق آمار دو مرتبه نیز جشن پایان کپر زدایی در استان کرمان برپا شده است اما مردم محلی برخی شهرستانها به دلایل مختلف بار دیگر به احداث کپر روی می آورند.

وی به پدیده کپرزایی در زمینه مدارس اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان بارها طرحهای عمرانی اجرا شده است اما این مدارس کپری بار دیگر توسط مردم ایجاد می شود.

این مسئول گفت: در واقع بنا به شرایط محلی این اقدام انجام می شود با این وجود طرحهای ساخت مدارس در استان کرمان در مناطق با این وضعیت همچنان ادامه دارد.

طبق بررسیهای صورت گرفته به دلیل خشکسالی و مهاجرت روستائیان در جنوب و شرق کرمان برخی مدارس فاقد دانش آموز شده اند و در نهایت به دلیل تجمع دانش آموزان در روستاهای مهاجر پذیر سیستمهای آموزشی با مشکلاتی مواجه شده اند.
 

کد خبر 2142698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha