۴ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۷

دو مدال نقره حاصل تلاش کاراته کاهای کرمانشاهی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است

دو مدال نقره حاصل تلاش کاراته کاهای کرمانشاهی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی است

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مسابقات کاراته همبستگی کشورهای اسلامی در حالی به میزبانی اندونزی برگزار شد که کاراته کاهای کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها در بخش انفرادی و تیمی این مسابقات درخشش خوبی از خود نشان دادند و موفق به کسب دو مدال نقره با ارزش در بخش انفرادی و یک مدال نقره تیمی از این رقابت ها شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هامون درفشی پور، سعید احمدی و پگاه زنگنه سه کاراته کا کرمانشاهی بودند که در ترکیب تیم ملی و در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی که هم اکنون در حال برگزاری است فرصت حضور را بدست آوردند و توانستند در این رقابت ها خوش بدرخشند.

هامون درفشی پور و پگاه زنگنه دو تکواندو کار کرمانشاهی هستند که توانستند با شایستگی مدال نقره این رقابت ها را از آن خود کنند اما سعید احمدی دیگر تکواندو کار کرمانشاهی نتوانست به مدال دست یابد.
درفشی پور كوميته كاي وزن منهاي ۶۰ كيلوگرم تيم ملي كاراته ايران در مسابقه اول خود برابر حریفی از لیبی قرار گرفت و توانست این حریف را با حساب ۹ بر ۳ شکست دهد.

وي در دومين مبارزه با حریفی از سودان پیکار کرد و توانست با اقتدار و با نتیجه هشت بر صفر به برتری دست یبافته و به دور سوم رقابت ها صعود کند. درفشی پور در دور سوم نیز با کاراته کایی از جمهوری آذربایجان روبرو شد و این حریف را نیز با اقتدار و با نتیجه پنج بر صفر شکست داد تا راهی مرحله نیمه نهایی شود.

نماینده وزن 60- کیلوگرم گرم کشورمان در دیدار نیمه نهایی برابر حریف کویتی قرار گرفت و در دیداری یک طرفه با حساب 9 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.

درفشي پور در ديدار پاياني مقابل كاراته كايي از کشور الجزاير قرار گرفت اما این بار با نتيجه ۱۱ بر ۵ شكست خورد و مدال نقره گرفت. سعيد احمدي ديگر کاراته کای کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها که نماینده ایران در وزن 67- کیلوگرم بود در اولین مسابقه برابر حریف قطری ۸ بر ۳  به پیروزی رسید و در دومين مبارزه هم حريفي از كشور اندونزی را ۲ بر صفر مغلوب كرد.

احمدي در سومين مبارزه به مصاف حریفی از مراکش رفت اما در پایان نتیجه را به حساب سه بر دو  ۳ بر ۲ واگذار کرد و با توجه به اينكه حريف مراكشي نتوانست به فينال برسد، احمدي هم از رسيدن به مدال بازماند.

دیگر کاراته کا کرمانشاهی حاضر در مسابقات کشورهای اسلامی پگاه زنگنه در وزن منهاي ۶۸ كيلوگرم بود که وی ابتدا حريفي از مراكش را ۲بر صفر مغلوب كرد، در مبارزه دوم نماينده مالزي را ۵ بر صفر از پيش رو برداشت و راهي فينال شد. زنگنه در مسابقه فينال با نتیجه يك بر صفر از كاراته كاي تركيه اي شكست را پذيرفت و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین در بخش كوميته تيمي بانوان پگاه زنگنه تنها کاراته کایی بود که توانست در دیدار فینال به برتری برسد، هرچند پیروزی او برابر حریفش کافی نبود تا تیم بانوان ایران به مدال نقره برسد.

تیم بانوان ايران در ديدار نهايي مسابقات كاراته سومين دوره بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي به مصاف مصر رفت و در ديداري نزديك و فقط به دليل يك امتياز اختلاف به عنوان نايب قهرماني بسنده كرد.

در نخستين مبارزه حميده عباسعلي با تساوي صفر-صفر مقابل حريف خود متوقف شد. پگاه زنگنه،كاپيتان کرمانشاهی تيم ملي بانوان ايران در دومين ديدار كوميته تيمي ۳ بر ۲ برابر كاراته‌كاي مصري به برتري رسيد اما الهه رضازاده در حساس‌ترين پيكار اين مسابقه، بازي را با نتيجه ۳ بر يك به حريف خود واگذار كرد تا ايران تنها با يك اختلاف بازنده این رقابت باشد.

در سومين دوره بازيهاي كشورهاي اسلامي ۲۷۵ كاراته كا از ۲۸ كشور در شهر پالم بانگ اندونزي حضور دارند.
 

کد خبر 2143223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha