۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

مهر گزارش می‌دهد/

توقف پروژه شهدای گمنام میامی/ عدم تامین اعتبار علت رکود کار

توقف پروژه شهدای گمنام میامی/ عدم تامین اعتبار علت رکود کار

میامی – خبرگزاری مهر: حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه شهدای گمنام میامی500 میلیون تومان است ولی تا کنون تنها 50 میلیون تومان یعنی فقط 10درصد از این مبلغ برای انجام پروژه تخصیص یافته است از این رو این پروژه در حال حاضر متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در فاصله نه چندان دور از شهر میامی بر فراز دامنه كوه قبله، پنج لاله گمنام و بی ‏نشان در آغوش خاك آرمیده‏ اند، شقایق‌های سرخ‏ رنگی كه با ایثار و از خودگذشتگی گلبرگ های وجودشان ذره ذره پرپر شد تا ما در آرامش خیال و رفاهی همیشگی روزگار بگذرانیم و امروز سنگ مزار این شهدای بی مانند بعد از سال‌ها همچنان در غربت و غفلت به سر می برد و دریغ از حتی یک سایبان ساده.

پروژه نیمه کاره حرم شهدای گمنام و بازداشتن مردم از زیارت قبور آنان

سالهاست که این شهیدان را در میامی به خاک سپرده اند اما هنوز مکان مناسب و یادمان مناسبی برای آنها آماده نشده است. نه تنها مزار شهدای گمنام بلکه مزار شهدای شهر نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیست، دیر زمانیست که قرار است یادمانی برای شهدای گمنام درست شود اما نه تنها از یادمان خبری نیست بلکه با نیمه کاره گذاشتن این پروژه مردم را از زیارت قبور شهدا بازداشته اند.

از شهدا که بگذریم، منطقه ای که این شهدا مدفون شده اند محل مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت با خانواده است اما متاسفانه مسئولان برای تنها تفرجگاه شهر که می تواند به اقتصاد و جذب گردشگر به شهر کمک کند توجهی نمی کنند و عدم روشنایی کافی در شب و نبود آسفالت مناسب مشکلات عدیده ای را برای رفت و آمد مردم در این منطقه بوجود آورده است.

به همین دلیل به سراغ مسئولان شهرستان میامی رفته و از آن ها در این مورد سوال کردیم.

شهدا محور اصلی معنویت کامل

امام جمعه میامی در گفتگو با خبرنگار مهر شهدا را محور اصلی معنویت کامل معرفی کرد و گفت: آنها جان خودشان را برای آرمش ما داده اند و وظیفه ما از گمنامی در آوردن این شهیدان است نه گمنام تر کردن آن ها ولی باید دید چقدر در این زمینه موفق عمل شده کرده ایم.

حجت الاسلام مرتضی موسوی با گله از بی توجهی مسئولان به حرم شهدای گمنام شهرستان میامی افزود: اگرچه مقداری از کار به انجام رسیده اما توقع شهدا و خانواده های آن ها از مسئولان بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا مخالف مکان تعیین شده برای دفن این شهدای گمنام بوده است خاطر نشان کرد: بعد مسافت مدفن این افتخار آفرینان دفاع مقدس و عدم رسیدگی مسئولان بیشتر از آنکه شهیدان را از گمنامی در بیاورد، باعث گمنامی بیشتر آن ها شد.

ضرورت اندیشیدن تمهیدات راهبردی برای پررنگ کردن اثرات حضور معنوی شهدا در جامعه

امام جمعه میامی با بیان این مطلب که مدفن شهدای گمنام در محلی قرار گرفته که خدمت رسانی به آنجا بسیار سخت است تصریح کرد: بنیاد شهید باید با برنامه ریزی مناسب و اندیشیدن تمهیدات راهبردی سعی در پر رنگ تر کردن اثرات حضور معنوی شهدا در جامعه را فراهم آورد.

موسوی از دستگاه های اجرایی نیز خواست که جلسات خود را در مدفن شهدای گمنام شهر میامی برگزار کنند و حداقل کلاس های مختلف اخلاق، شهادت و میلاد ائمه اطهار، مراسم دعاهای مختلف را هفته ای یک بار در این مکان برپا دارند.

عدم تامین اعتبار از سوی اداره حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان سمنان علت توقف پروژه

سرپرست شهرداری میامی نیز در این گفتگو علت توقف پروژه حرم شهدای گمنام را عدم تامین اعتبار از سوی اداره حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح 500 میلیون تومان است ولی تا کنون تنها 50 میلیون تومان یعنی فقط 10درصد از این مبلغ برای انجام پروژه تخصیص یافته است.

محمد رضا کوثری با یادآوری این مطلب که فونداسیون پروژه انجام شده و با تخصیص بودجه تا سال آینده ساخت حرم این شهدا به اتمام خواهد رسید ابراز داشت: این مکان به دلیل دفن شهدای گمنام از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است و باید توجه بیشتری در این زمینه از جانب مسئولان صورت بگیرد.

 وی گفت: این مکان به دلیل قرارگرفتن درتفرجگاه میامی و محل دفن شهدا گمنام باید هرچه سریعتر به اتمام برسد و تقاضا داریم این مکان مورد توجه بیشتر مسئولان استان قرار بگیرد.

توجیه اقتصادی پروژه شهدای گمنام در ابهام

پیمانکار پروژه حرم شهدای گمنام شهرستان میامی با تاکید بر این مطلب که تا به حال مبلغ ریز صورت وضعیت به وی پرداخت نشده ادامه داد: در ساخت این پروژه باید به این مسئله هم توجه شود که با توجه به هزینه مورد پیش بینی برای ساخت و آبادانی منطقه، آیا این مقدار هزینه توجیه اقتصادی دارد.

موسوی طالع زاری اظهار داشت: اکثر خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بارها از مسئولان خواسته اند این مکان مجهز به ساختمانی شود تا در تمام فصول از جمله زمستان محل زیارت علاقه مندان باشد.

گلزار شهدا به بهانه تعمیرات به خرابه تبدیل شد

برادر شهید جواد نوروزی نیز مقام و منزلت شهید را بسیار بالا دانست و گفت: متاسفانه چندین ماه است که به بهانه تعمیر گلزار شهدا گمنام این محل به خرابه ای تبدیل شده و از جایگاه مناسبی برای زیارت برخوردار نیست و چهره خوبی هم برای شهر ندارد.

مرتضی نوروزی ابراز امیدواری کرد مسئولان هر چه سریع تر برای عمران و آبادانی مدفن شهدای گمنام میامی اقدامی جهادی انجام دهند و حق این شهدا را در حد توان به جای آورند.

با چشمانی امیدوار منتظریم تا مسئولان بویژه شورای شهر و شهردار جدید برای زیبا سازی تنها تفرجگاه شهر و مرقد مطهر شهدای گمنام که در این محل قرار دارد فکری بکنند.

کد خبر 2143519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha