مسئول فلسطینی اعلام کرد؛

بازداشت 80 هزار فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی تا کنون

بازداشت 80 هزار فلسطینی از آغاز انتفاضه الاقصی تا کنون

وزیر اسیران و آزادگان تشکیلات خودگردان از بازداشت بیش از هشتاد هزار فلسطینی از آغاز انتفاضه مسجد الاقصی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه معا، وزارت اسیران و آزادگان فلسطینی دولت انتصابی فلسطین اعلام کرد: از زمان شروع انتفاضه الاقصی در 28 سپتامبر 2000 تا به امروز هشتاد هزار نفر از فلسطینی ها بازداشت شده اند.

عبدالناصر فروانه مدیر اداره آمار این وزارتخانه بیان کرد: حدود 9500 نفر از این موارد بازداشت شده به نوجوانان زیر 18 ساله و بیش از 950 مورد به دختران و زنان مربوط می شود و چهار زن در داخل زندان در شرایط دشوار فرزندان خود را به دنیا آورده اند.

وی از بازداشت بیش از 60 نماینده مجلس قانونگذاری و وزیر سابق فلسطینی و صدها بیمار، روزنامه نگاران و شخصیتهای دانشگاهی و دیگر اقشار فلسطینی خبر داد.

فروانه از صدور نزدیک به 24 هزار حکم بازداشت اداری خبر داد و افزود: به سبب افزایش تعداد افراد بازداشت شده اشغالگران زندانهای النقب و عوفر را بازگشایی کرده و زندانهای جدیدی نیز ساخته اند که از جمله می توان به زندان جلبوع در جنوب دریاچه طبریا و زندان ریمون در مجاورت زندان نفحه در صحرای نقب برای پذیرش تعدادی بیشتری از زندانیان اشاره کرد.

فروانه بیان کرد: بیش از 5200 نفر که بیشتر آنها از ساکنان کرانه باختری هستند و در نزدیک به 17 زندان به سر می برند همچنان در بند رژیم اسرائیل هستند که در میان آنها 13 نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین از جمله مروان البرغوثی،احمد سعدات و حسن یوسف به چشم می خورند و لینا جربونی که در آوریل سال 2002 بازداشت شده یکی از زندانیان قدیمی به شمار می رود.

کد خبر 2143734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha