قطعه «نام‌آوران» میزبان جشن تولد فردی و کیهان بچه‌ها/ نویسندگان در کنار مزار شهید غنی‌پور حلقه زدند

قطعه «نام‌آوران» میزبان جشن تولد فردی و کیهان بچه‌ها/ نویسندگان در کنار مزار شهید غنی‌پور حلقه زدند

جمعی از نویسندگان کشور صبح امروز با حضور بر مزار مرحوم امیر‌حسین فردی، شصت و چهارمین سالگرد تولد وی را همراه با پنجاه و هفتمین سالگرد انتشار هفته‌نامه کیهان بچه‌ها گرامی‌داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از نویسندگان و دوستان امیر‌حسین فردی نویسنده فقید انقلاب اسلامی به همراه خانواده وی، صبح امروز جمعه 5 مهر ماه با حضور در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) و بر سر مزار وی، یاد این نویسنده ادبیات انقلاب را گرامی‌ داشتند.

مراسم امروز جدای از گرامیداشت سالروز تولد مرحوم فردی که در نیمه شهریورماه واقع شده و تاکنون فرصتی برای بزرگداشت آن تدارک دیده نشده بود، با پنجم مهرماه و سالگرد تولد هفته‌نامه کیهان بچه نیز مصادف شده بود.

جمعی از نویسندگان حلقه ادبی مسجد جواد الائمه بر سر مزار مرحوم فردی

کیهان بچه‌ها یکی از پیشرو ترین هفته‌نامه‌های ادبی کودکان و نوجوانان ایران، امروز در حالی پنجاه و هفتمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت که امیرحسین فردی سردبیر فقید آن در اردیبهشت امسال و پس سی و یک سال همراهی با این نشریه و مخاطبانش، چهره در نقاب خاک کشید.

حضور احمد غلامی در مراسم بزرگداشت مرحوم فردی

در مراسم امروز حضور نویسندگان و شاعرانیی چون محمد ناصری، ناصر نادری، علیرضا متولی، محمدحسن حسینی، احمد غلامی، ابراهیم زاهدی مطلق، محمد مهدوی شجاعی، محمدعلی قربانی، حبیب یوسف‌زاده، گلعلی بابایی و جمعی از دوستان مرحوم فردی خودنمایی می‌کرد.

خانواده مرحوم فردی بر مزار وی

اهالی قلم همچنین پس از قرائت فاتحه برای مرحوم فردی بر مزار شهید حبیب غنی‌پور در قطعه شهدا حاضر شدند.

یکی از رویدادهای جالب توجه در این دو مراسم شکل‌گیری دوباره حلقه نویسندگان مسجد جوادالائمه بر مزار دوست و نویسنده شهیدشان، حبیب غنی‌پور بود.

گلعلی بابایی، محمد ناصری، علیرضا متولی، حبیب یوسف‌زاده، احمد غلامی، محمدعلی قربانی، محمد مهدوی شجاعی، محمدحسن حسینی، ناصر نادری و ... در کنار مزار «حبیب»

شهید حبیب غنی‌پور از نویسندگان حلقه ادبی مسجد جواد الائمه (ع) در دهه 60 و از شاگردان امیرحسین فردی در جلسات قصه‌خوانی او بود که که در دوران حیات خود موفق به انتشار  آثاری چون «عمو سبدی» نیز برای مخاطب کودک شد.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی روز یکشنبه هفتم مهرماه سال جاری در نشستی با حضور محمد ناصری، ابراهیم زاهدی مطلق و راضیه تجار به نقد و بررسی رمان «گرگ‌سالی» آخرین رمان مرحوم فردی خواهد پرداخت که در تابستان سال جاری از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

این رمان در کنار آثاری چون «آشیانه در مه»، «سیاه چمن» و «اسماعیل» از مهم‌ترین تألیفات مرحوم فردی به شمار می‌رود.

کد خبر 2143801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha