۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

ادامه رایزنی ها در آلمان؛

سوسیال دموکرات ها برای ائتلاف با مرکل خواهان نظر مردم هستند

سوسیال دموکرات ها برای ائتلاف با مرکل خواهان نظر مردم هستند

حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد که برای اتخاذ هر گونه تصمیمی در خصوص ائتلاف با آنگلا مرکل، این موضوع را به رای اعضای این حزب خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب سوسیال دموکرات آلمان، به عنوان دومین حزب مطرح این کشور دیروز جمعه نشستی را با حضور 200 نفر از چهره های اصلی خود برگزار کرد.

موضوع این نشست تصمیم گیری در خصوص ائتلاف کردن با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی جدید این کشور بود. هر چند 200 چهره حاضر در این نشست چراغ سبز را برای انجام مذاکره با مرکل نشان دادند، اما با این وجود قرار بر این شد که سوسیال دموکرات ها موضوع ائتلاف با حزب اتحاد دموکرات مسیح را به رهبری مرکل، به رای اعضای این حزب که 427 هزار عضو دارد بگذارند.

در انتخابات فدرال آلمان که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد حزب اتحاد دموکرات مسیح 311 کرسی از مجموع 630 کرسی بوندس تاگ را تصاحب کرد. حزب سوسیال دموکرات نیز 192 کرسی و احزاب سبز و چپ افراطی نیز به ترتیب 63 و 64 کرسی را تصاحب کردند.

بدین ترتیب مرکل برای تشکل دولت باید به دنبال ائتلاف با یک حزب دیگر باشد و در این میان وی ترجیح می دهد که با نزدیک شدن به سوسیال دموکرات ها یک ائتلاف بزرگ را تشکیل بدهد.

البته مرکل در اولین دوره صدراعظمی خود یعنی 2005 تا 2009 میلادی با ائتلاف با سوسیال دموکرات ها، دولت آلمان را تشکیل داده بود، اما اکنون این حزب چپ گرا تردیدهایی برای ائتلاف دوباره با مرکل دارد. 

کد خبر 2144241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha