۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

برای تشکیل دولت آلمان؛

مرکل امروز شانس خود را آزمایش می کند

مرکل امروز شانس خود را آزمایش می کند

صدر اعظم آلمان امروز جمعه برای تشکیل دولت ائتلافی جدید آلمان با حزب سوسیال دموکرات وارد گفتگو می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "آنگلا مرکل" امروز جمعه مذاکرات ابتدایی خود با حزب سوسیال دموکرات برای تشکیل "ائتلاف بزرگ" را انجام می دهد.

آلمان بزرگترین و موفق ترین اقتصاد اروپا محسوب می شود و از آنجا که به تاخیر افتادن تشکیل دولت ائتلافی آلمان می تواند بر اصلاحات اقتصادی در حال انجام در این اتحادیه تاثیر منفی بگذارد، روند تشکیل دولت در سرزمین ژرمن ها با دقت از سوی همپیمانان این کشور پیگیری می شود.

انتخابات پارلمانی آلمان در تاریخ 22 سپتامبر برگزار شد و حزب اتحاد دموکرات مسیح در آن به پیروزی رسید، اما میزان رای کسب شده توسط این حزب برای تشکیل دولت به تنهایی کافی نیست.

البته مرکل علاوه بر حزب سوسیال دموکرات، قصد دارد با حزب سبزهای آلمان نیز مذاکراتی را برای تشکیل دولت انجام دهد.

مرکل سابقه تشکیل ائتلاف با سوسیال دموکراتها را دارد. حزب دموکرات مسیح و سوسیال دموکرات در سال 2005 با هم ائتلاف کرده و دولت ائتلافی را تشکیل داده بودند.

جمعه گذشته حزب سوسیال دموکرات آلمان، به عنوان دومین حزب مطرح این کشور نشستی را با حضور 200 نفر از چهره های اصلی خود برگزار کرده بود.

موضوع این نشست تصمیم گیری در خصوص ائتلاف کردن با صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی جدید این کشور بود.

هر چند 200 چهره حاضر در این نشست چراغ سبز را برای انجام مذاکره با مرکل نشان دادند، اما با این وجود قرار بر این شد که سوسیال دموکراتها موضوع ائتلاف با حزب اتحاد دموکرات مسیح را به رهبری مرکل، به رای اعضای این حزب که 427 هزار عضو دارد بگذارند.

کد خبر 2148589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha