۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲

در استان مرکزی/

طرح "کتاب من" با 100 هزار متقاضی اجرا می شود

طرح "کتاب من"  با 100 هزار متقاضی اجرا می شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی از اجرای طرح کتاب من خبر داد و گفت: بیش از 100 هزار نفر در طرح کتاب من در استان شرکت دارند.

محمدحسين مطيعي در گفتگو  با خبرنگار مهر گفت: در اجرای این طرح متقاضیان تا دیپلمه ها؛ کارشناسی ارشد و دکتری سالیانه می توانند به ترتیب 4-6و 8 جلد کتاب سفارش دهند.

وی تصریح کرد: در این طرح اعضای کتابخانه های عمومی در صورت مراجعه به کتابخانه محل عضویت خود و موجود نبودن کتاب مورد نیازشان با پر کردن فرم مخصوص کتاب مورد نظر خود را درخواست می کنند. درخواست به نهاد کتابخانه های عمومی منتقل و پس از بررسی کتاب به نشانی کتابخانه مد نظر خود ارسال می شود و شخص سفارش دهنده اولین کسی است که کتاب را به امانت می برد.

مطیعی هدف از اجرای طرح را تامین منابع کتابخانه ای به درخواست مخاطب برای افزایش سرانه مطالعه و همچنین تکریم ارباب رجوع  دانست و افزود: کتاب های سفارشی که در کتابخانه ها استان وجود ندارد با هزینه مراکز کتابخانه ها تهیه و پس از استفاده متقاضی در کتابخانه نگهداری می شود.

مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی بودجه امسال نهاد کتابخانه های استان را 971 میلیون تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: این بودجه مربوط به احداث کتابخانه‌ها، هزینه اداری، امور فرهنگی، تامین منابع مکتوب، هزینه پرسنلی، امور فناوری و اطلاعات و امور عمرانی است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان، توجه ویژه‌ای به ایجاد و تامین امکانات برای توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشند اظهارداشت: کتاب و کتابخوانی هنوز جایگاه مناسبی در بین مردم پیدا نکرده‌اند.

مطیعی گفت: توسعه هر جامعه‌ای نیازمند توسعه فرهنگی است و توسعه فرهنگی با کتابخوانی حاصل می‌شود و  باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل شود و توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در این امر موثر است.

هم اکنون 75 باب کتابخانه در شهرهای استان با بیش از 50 هزار عضو فعالیت دارد.

کد خبر 2144645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha