۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

نمایشگاه کتاب در اراک افتتاح شد

نمایشگاه کتاب در اراک افتتاح شد

اراک - خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان نمایشگاه کتاب در مسجد سیدهای اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان در جریان افتتاح این نمایشگاه ظهر پنجشنبه به اهمیت کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: گسترش نشر کتاب و فراگیر شدن کتابخوانی برای حفظ و تقویت بینان های دینی، فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی  با بیان اینکه کتاب انسان ساز است افزود: تعلیم و تربیت هدفمند عامل ایجاد نیروی انسانی کارآمد ، فرهیخته، با اخلاق و مبتکر است که موفقیت برنامه های کشور را تضمین می کند.

یکی از کانونهای مهم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی نهاد خانواده است

وی بیان کرد: یکی از کانونهای مهم تعلیم و تربیت در نظام اسلامی نهاد خانواده است و پدر و مادر به عنوان بستر ساز تعالی اخلاقی و پرورش انسانهایی با روحیه پرسشگری و مترقی مطرح هستند.

امام جمعه اراک بیان کرد: تربیت نسل فرهیخته ، بصیر و آگاه گنجی است که کشور را از گزند دشمنان مصون نگاه می دارد. وی توضیح داد: در کنار نهاد خانواده ، نظام تعلیم و تربیت نیز از جایگاه حساسی برخوردار است و حساسیت بالا در اهداف بلند انسانی و معنوی در کنار آموزه های علمی و فکری امری مهم است.

ترویج کتابخوانی، والدینی آگاه می سازد

 آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ترویج کتابخوانی والدینی آگاه می سازد اضافه کرد: پدر و مادر و هسته خانواده به عنوان نخستین مدرسه و معلمان در هدایت اخلاقی، معنوی و فکری افراد جامعه نقش دارند و به همین دلیل خانواده در دین مبین اسلام از قداست و جایگاه ویژه برخوردار است.

وی یاداور شد: برطرف کردن مشکلات حوزه خانواده، تسهیل امور ازدواج و اصلاح آسیبهای در کمین این نهاد مقدس از موضوعاتی است که امروز باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

نمایشگاه کتاب اراک در فضایی به مساحت 300 متر مربع در حسینیه مسجد دایر شده و در آن 20 هزار جلد کتاب با هزار و 600 عنوان با موضوعات مختلف مذهبی، اجتماعی، کودک، دیوان اشعار، روان شناسی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه به همت هئیت امنا و کانون فرهنگی مسجد سیدهای اراک برگزار شد و کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف عرضه می شود.

این نمایشگاه به مدت 10 روز صبح وعصر برای بازید علاقمندان دایر است.

کد خبر 2235525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha