۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳

در نيمه نخست سال جاري/

متخلفان اقتصادي در خراسان شمالي 23 ميليارد ريال جريمه شدند

متخلفان اقتصادي در خراسان شمالي 23 ميليارد ريال جريمه شدند

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي گفت: در نيمه نخست سال جاري، متخلفان اقتصادي در اين استان 23 ميليارد و 751 ميليون ريال جريمه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدي مهاجريان مقدم صبح يكشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در شش ماهه نخست سال 92 در مجموع چهار هزار و 33 فقره پرونده با پنج هزار و 257 مورد تخلف به اداره كل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي وارد شده است.

وي با بيان اين كه در اين مدت سه هزار و 855 فقره پرونده در شعبات مختلف تعزيرات حكومتي استان پس از صدور راي مختومه شده است، اظهار داشت: محكوميت ريالي اين تعداد پرونده 23 ميليارد و 751 ميليون و 932 هزار و 467 ريال بوده است.

مهاجريان مقدم در ادامه به آمار مربوط به پرونده هاي موضوع كالا و خدمات در تعزيرات حكومتي استان نيز اشاره و عنوان كرد: در نيمه نخست سال جاري سه هزار و 725 فقره پرونده در موضوع كالا و خدمات به تعزيرات حكومتي خراسان شمالي وارد شد.

اين مسئول با اشاره به اين كه در مدت مذكور براي سه هزار و 564 فقره پرونده راي نهايي صادر شد، تصريح كرد: محكوميت ريالي اين تعداد پرونده، 22 ميليارد و 676 ميليون و 126 هزار و 41 ريال بود.

به گفته وي در زمينه تخلفات بهداشت و درمان نيز در نيمه نخست سال جاري 302 فقره پرونده به تعزيرات حكومتي استان وارد و 387 فقره پرونده هم در اين موضوع مختومه شد.

مهاجريان مقدم عنوان كرد كه محكوميت ريالي پرونده هاي موضوع تخلفات بهداشت و درمان در مدت مذكور 214 ميليون و 150 هزار ريال بوده است.

وي افزود: همچنين در اين مدت شش فقره پرونده قاچاق كالا و ارز به تعزيرات حكومتي خراسان شمالي ارسال شده كه محكوميت ريالي در نظر گرفته شده براي آنها 761 ميليون و 791 هزار و 56 ريال است.

به گفته مهاجريان مقدم در نيمه نخست سال جاري تعداد پرونده هاي وارده شده به تعزيرات حكومتي استان در موضوع تخلفات كالا و خدمات به نسبت مدت مشابه سال گذشته پنج درصد و در زمينه تعداد پرونده هاي بهداشت و درمان نيز 20 درصد كاهش داشته است.

وي اضافه كرد: همچنين در شش ماهه نخست سال جاري، در موضوع تعداد پرونده هاي قاچاق كالا و ارز 150 درصد، تعداد تخلفات گرانفروشي 23 درصد و در زمينه تخلف حمل و نقل، نگهداري و عرضه و فروش قاچاق هم 120 درصد كاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته روي داده است.

گرانفروشي و عدم درج قيمت بيشترين تخلفات صنفي در استان

مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به فراواني انواع تخلفات اقتصادي در استان پرداخت و گفت: در شش ماهه نخست سال جاري گرانفروشي و عدم درج قيمت بيشترين تخلفات كشف شده در واحدهاي صنفي و خدماتي خراسان شمالي بوده اند.

محمدمهدي مهاجريان مقدم افزود: در اين مدت هزار و 694 فقره پرونده تخلف عدم درج قيمت، هزار و 540 فقره پرونده گرانفروشي، 136 مورد كم فروشي و تقلب، 755 مورد تخلف عدم صدور فاكتور، 81 مورد حمل و نقل، نگهداري و عرضه و فروش كالاي قاچاق، 139 مورد تخلف عرضه خارج از شبكه، شانزده مورد تخلف احتكار و اختفا و امتناع از عرضه كالا، 122 مورد عرضه كالاي غيربهداشتي، هجده مورد عرضه مواد عذايي فاقد مجوز يا پروانه ساخت، 9 مورد عرضه و فروش غيرمجاز در داروخانه ها و 160 مورد نيز تخلف عدم رعايت مقررات بهداشتي محيط از سوي واحدهاي صنفي و توليدي پس از تشكيل پرونده به تعزيرات حكومتي خراسان شمالي ارسال شده است.

مديركل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي از شهروندان استان خواست تا تخلفات اقتصادي را با پيامك 30009651 يا شماره 124 به اطلاع تعزيرات و معاونت نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت برسانند تا با متخلفات برخورد شود.

گفتني است، بنا به گزارش اداره كل تعزيرات حكومتي خراسان شمالي، سال گذشته متخلفان اقتصادي در اين استان 111 ميليارد و 223 ميليون ريال جريمه شده بودند.

بر پايه اين گزارش بيش از نيمي از محكوميت مالي متخلفان اقتصادي استان در سال قبل مربوط به يكي از شركت هاي وارداتي بوده كه با وجود دريافت ارز مرجع، به دليل عمل نكردن به تعهد 60 ميليارد ريال جريمه شد.

سال گذشته يازده هزار و 541 فقره پرونده تخلفات اقتصادي به تعزيرات حكومتي استان وارد شده كه يازده هزار و 258 فقره پرونده تخلفاتي پس از بررسي، با صدور راي نهايي ختم شد.

در استان خراسان شمالي بيش از 23 هزار واحد صنفي فعاليت دارند.

کد خبر 2145019

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha