اخبار عراق/

افزایش آمار تلفات انفجارهای اربیل/ 11 کشته و زخمی در انفجار شمال بغداد

افزایش آمار تلفات انفجارهای اربیل/ 11 کشته و زخمی در انفجار شمال بغداد

افزایش آمار کشته و مجروحان انفجارهای اربیل و ر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی بازاری در منطقه الحسینیه در شمال بغداد از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، یک منبع امنیتی در اربیل  در منطقه کردستان عراق اعلام کرد: آمار انفجار خودروهای بمبگذاری شده در نزدیکی مرکز نیروهای آسایش در خیابان شصتم استان اربیل به 6 کشته و 36 زخمی افزایش پیدا کرده است.

این منبع بیان کرد: دستگاههای امنیتی همه مبادی ورودی و خروجی این استان را بسته اند و مانع نزدیک شدن افراد به محل انفجارها شده اند.

از سوی دیگر منابع امنیتی اعلام کردند: انفجارهای امروز اربیل با پنج خودرو بمبگذاری شده و نیز تیراندازی افراد مسلح به مرکز اصلی نیروهای کُردی(آسایش) انجام شده است.

منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: در اثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی بازاری در منطقه الحسینیه در شمال بغداد سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراقی در همان منطقه یک خودرو بمبگذاری دیگر را خنثی کردند.

یک منبع امنیتی در استان دیالی اعلام کرد: افراد مسلح ناشناس بعد از ظهر امروز به یک مرکز ایست بازرسی ارتش در منطقه العظیم در شمال دیاله حمله کردند که در نتیجه آن دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی بعد از ظهر امروز سه جسد را در منطقه الدوره در جنوب بغداد پیدا کردند.

منابع امنیتی بیان کردند: در اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در کنار جاده ای در منطقه الرشاد در جنوب غرب استان کرکوک که در مسیر گشتی ارتش عراق رخ داد دو نظامی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر نوزاد هادی استاندار اربیل اعلام کرد: حمله به مرکز نیروهای آسایش برنامه ریزی شده بوده و دو عامل انتحاری در میان حمله کنندگان بوده اند.

این در حالی است که منابع کُردی از کشته شدن پنج نفر از مهاجمانی که لباس نظامی بر تن داشتند در درگیری با نیروهای کُرد خبر دادند.

کد خبر 2145495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha