۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۶

استاد حسینی در گفتگو با مهر:

موفقیت های امروز کشور از برکات خون شهدا است/ آمریکا خوی استکباری دارد

موفقیت های امروز کشور از برکات خون شهدا است/ آمریکا خوی استکباری دارد

شاهرود - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان موفقیت های امروز کشور را از برکات خون شهدا دانست و گفت: اگر رشادت و دلاورمردی رزمندگان نبود امروز اثری از انقلاب و نظام باقی نمی ماند.

سردار علی استاد حسینی بعداز ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری یادواره شهدای فرهنگیان شهرستان شاهرود در حاشیه برگزاری نمایشگاه رزمی فرهنگی "حماسه اروند" به خبرنگار مهر گفت: رژیم بعث عراق 8 ماه قبل از اینکه به صورت مستقیم با کشور ما وارد جنگ شود به پاسگاه ها و نیروهای ما شبیخون و دستبرد می زد و بیش از هزار شهید از ما گرفته بود و در 31 شهریور ماه 59 آمده بود که کار نظام را تمام کرده و در مدت سه روز به تهران برسد.

وی با اشاره به اوضاع داخلی کشور در آن سالها افزود: در آن زمان سپاه که تازه تشکیل شده بود مشغول نبرد با گروه های معاند داخلی در کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، گنبد و سایر نقاط کشور بود، ارتش تقریبا متلاشی شده و سران ضد انقلاب آن به خارج از کشور فرار کرده بودند، بسیج هم هنوز شکل نگرفته بود و با وجود این شرایط عراق با 12 لشکر زرهی و پیاده، آماده و با پشتیبانی هوایی، دریایی و نظام سلطه جهانی با تصور اینکه سه روزه تهران را فتح می کند به کشور ما حمله کرد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه رهبری های حضرت امام (ره) و ایمان رزمندگان و شجاعت شیرمردان شهید باعث شد که دشمن نتواند به اهداف خود برسد یادآور شد: حضرت امام (ره) در روز اول جنگ وقتی صدام با ده ها فروند هواپیما فرودگاه های ما را بمباران کرد فرمودند "دزدی آمده و سنگی انداخته و رفته است ما آنچنان سیلی به صدام می زنیم که از جایش بلند نشود" شاید آن روز حرف امام را کسی باور نمی کرد اما آنقدر ایشان به مردم روحیه دادند تا این امر تحقق پیدا کرد.

استاد حسینی به خیانت های بنی صدر و عزل وی از فرماندهی کل قوا اشاره کرد و بیان داشت: تا وقتی بنی صدر بود موفقیت چشمگیری نصیب نیروهای ما نمی شد و نصف خرمشهر هم سقوط کرده بود. اما پس از عزل این خائن، به واسطه رهبری های حضرت امام (ره) و رشادت و دلاورمردی های رزمندگان عملیات های ما با موفقیت انجام شده و به یک سال نرسید که ما صدام را از خرمشهر بیرون کردیم.

با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم

این فرمانده دوران دفاع مقدس با طرح این سوال که مگر امکانات ما در آن روزها چه بود؟ اضافه کرد: اول جنگ سلاح ما برای جنگ در خرمشهر جز اسلحه ژ3 ، چندتا نارنجک و چندتا گلوله آرپی جی چیزی نبود یک خمپاره 81 با دو یا شاید هم سه گلوله که هروقت می خواستیم به روی دشمن آتش بزنیم می گفتند "برای روز مبادا بگذارید".

استاد حسینی ضمن بیان این مطلب که در 200 سال گذشته هرگاه استکبار جهانی و کشورهای متجاوز به ما حمله کردند قطعه ای از خاک ما جدا کردند یادآور شد: وسعت کشور ما سه برابر وسعت فعلی بود اما در 200 سال گذشته به رغم اینکه جنگی نشده بود فقط با یک تشر استکبار قسمت هایی از کشورمان را به آنها تحویل دادند و حدود 40 سال قبل نیز در زمان محمدرضا شاه، بحرین از کشور ما جدا شد.

وی با اشاره به اطاعت پذیری رزمندگان از ولایت فقیه زمان تاکید کرد: ما با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم و در این 8 سال به رغم نداشتن امکانات و تجهیزات که حتی سیم خاردار و کیسه گونی خالی به ما نمی دادند نگذاشتیم حتی یک وجب از خاک کشور دست دشمن بماند و اینها بواسطه ایمان رزمندگان در اطاعت پذیری از ولایت فقیه بود.

جنگ تمام شد اما دفاع همچنان باقیست

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به ادامه دشمنی استکبار جهانی با کشور ما بعد از خاتمه جنگ اشاره و اضافه کرد: آیا بعد از اینکه جنگ خاتمه پیدا کرد جنگ دشمنی دشمن تمام شد؟ مقام معظم رهبری فرمایش بسیار زیبایی دارند: "جنگ تمام شد اما دفاع همچنان باقیست".

استاد حسینی اضافه کرد: ما در طول سالهای بعد از جنگ در جبهه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و روانی نبرد بسیار سخت تر و جنگ پیچیده تری را با دشمن داریم و این جنگ سخت تر از آن دفاع مقدس است، امروز برادران ما در جبهه های فرهنگی سیاسی و اقتصادی دارند با دشمن می جنگند، دشمنان خیلی تلاش کردند که این نظام و انقلاب نابود شود اما نتیجه دفاع مقدس ما چه شد؟ اگر رشادت این دلیرمردان نبود امروز اثری از انقلاب و نظام نمی ماند.

وی موفقیت های امروز کشور را از برکات دفاع مقدس دانست و ادامه داد: کسانی که هم سن و سال من هستند باید یادشان باشد که وقتی دشمن روی سر ما موشک می انداخت حتی یک دانه موشک نداشتیم به سمت دشمن بندازیم. بعد از پیگیری های فراوان لیبی 10 تا موشک به ما داد اما نیروی متخصصی که بتواند این موشکها را روانه کند نداشتیم تا اینکه از کره شمالی برای آموزش نیرو آوردیم.

استاد حسینی افزود: آن زمان دوتا از این موشک ها را "شهید حسن تهرانی مقدم" به مجتمع تحقیقات موشکی برای مهندسی معکوس و واکاوی برد و روي این موشک ها کار کردند و به تدريج موشک‌هاي "اسکاد بي"، "اسکاد سي"، شهاب و ... را ساختند و امروز ثمره دفاع مقدس و رشادت های این شهیدان بزرگوار است که می بینیم در رژه 31 شهریور ماه امسال 30 موشک با برد بیش از دو هزار کیلومتر رژه می روند.

آمریکا خوی استکباری دارد که فقط زور می فهمد

این کارشناس علوم نظامی، به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه " اگر اسرائیل قدمی بردارد که تعرضی به نظام ما باشد اثری از تلاویو و حیفا نخواهد ماند " اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قدرت امروز ما به برکت دفاع مقدس حاصل شده است و نه تنها صهیونیست ها و رژیم جعلی اسرائیل بلکه منافع ابرقدرتها و نظام سلطه در خاورمیانه و حتی دورتر از آن زیر برد موشک های ما قرار دارد.

استاد حسینی با بیان اینکه اگر امروز آمریکا سر کنش و تعظیم فرو می آورد به خاطر این نیست که مثلا بگوید دولت عوض شده و می خواهیم روش را عوض کنیم افزود: آمریکا به دنبال راه فرار می گشت، امروز اگر اوباما می گوید نظام جمهوری اسلامی و انرژی هسته ای که حق طبیعی کشور ماست را به رسمیت می شناسد، به واسطه قدرتی است که رزمندگان ما در دفاع مقدس با خون خود به دست آوردند و الحمدلله کشور ما به مرحله ای رسیده است که اگر هر لحظه ای اراده کنیم می توانیم دشمن را از بین ببریم.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه الحمدلله نظام قدرتمند ما در مقابل همه استکبار ایستاده است و این ثمره دفاع هشت ساله ماست گفت: امروز باید قدردان رزمندگان و ایثارگران باشیم، عظمت های امروز کشور ما به واسطه رشادت و دلاورمردی های رزمندگان و ایثارگران حاصل شده است.

کد خبر 2145555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha