۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۷

حجت الاسلام پهلوان:

سمنان چهارمین استان کشور از نظر تعداد سالمندان/خانه سالمندان شاهرود در کشور کم نظیر است

 سمنان چهارمین استان کشور از نظر تعداد سالمندان/خانه سالمندان شاهرود در کشور کم نظیر است

شاهرود - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن اشاره به اینکه سمنان چهارمین استان کشور از نظر تعداد سالمندان است، گفت: هم اکنون سازمان بهزیستی در استان دارای پنج مرکز نگهداری شبانه و دو مرکز روزانه سالمند است که توسط تعدادی از خیرین ساخته و اداره می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی پهلوان صبح سه شنبه در بازدید از خانه سالمندان شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه سمنان چهارمین استان کشور از نظر تعداد سالمندان است، گفت: این امر یک خطر محسوب می شود و باید آسیب شناسی شود.

وی با تأکید بر اینکه قرآن و دین اسلام برای لحظه لحظه زندگی انسان ها برنامه دارد و سالمندی هم دیر یا زود برای هرکسی پیش می آید ادامه داد: نباید با رسیدن دوران سالمندی دست از تلاش و کوشش برداریم بلکه باید هدفی دیگر را در زندگی برای خودمان داشته باشیم.

خانه سالمندان شاهرود در کشور کم نظیر است

 مدیر کل بهزیستی استان سمنان، حوزه فعالیت های بهزیستی را گسترده خواند و عنوان کرد: هم اکنون سازمان بهزیستی در استان دارای پنج مرکز نگهداری شبانه و دو مرکز نگهداری روزانه است که توسط تعدادی از خیرین ساخته و اداره میشود.

پهلوان افزود: مهمترین موضوع در حوزه سالمندان بحث مراقبتی آنهاست چرا که خدمت به این عزیزان برای ما افتخار است البته تا آنجا که امکان دارد از سالمندان باید در کانون خانه و خانواده نگهداری شود تا بتوان از آن به عنوان یک کارکرد فرهنگی در جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که در دین مبین اسلام کمک به سالمندان و معلولان تأکید شده است گفت: ادارات بهزیستی سخت ترین مکان برای محل خدمت است و خانه سالمندان شهرستان شاهرود در نوع خودش در کشور کم نظیر است.

نگهداری از 68 سالمند در آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه شاهرود

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه (ع) شهرستان شاهرود نیز در این بازدید از نگهداری 68 سالمند در این آسایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 44 نفر خانم و 24 نفر هم آقا هستند.

حسین نظریان افزود: در میان این سالمندان 35 نفر آن ها وابسته به تخت و 25 نفر آن ها هم به بیماری آلزایمر شدید مبتلا هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آسایشگاه با 10 هزار متر زیربنا و با هشت هزار و 500 متر فضا آماده پذیرایی از 200 سالمند را دارد و دارای فضای سبز، سالن ورزشی، سلف سرویس و ... است.

كمكهاي مردمي تامين کننده درصد بالايي از هزينه های آسایشگاه سالمندان شاهرود

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه (ع) شهرستان شاهرود پيرامون تامين هزينه هاي سالمندان و اداره اين مركز با بيان اينكه درصد بالايي از هزينه ها از محل كمكهاي مردمي تامين مي شود افزود: جداي از علاقه خاص مردم در زمينه كمكهاي نذورات، نقدي و اهدايي اجناس، برخي از سالمندان اين مركز تحت پوشش اداره بهزيستي و كميته امداد هستند ولي در مجموع سرانه اي از طرف دولت به اين مركز تعلق نمي گيرد.

نظریان نحوه قبول سالمند در اين مركز را در مرحله پذيرش بسيار سخت عنوان كرد و افزود: در اين راستا با خانواده چندين جلسه صحبت مي شود و در آخر اگر تشخيص داده شد كه امكانات آنها اجازه نگهداري سالمند را در خانه نمي دهد و وضعيت سالمند طوري است كه در خانه امكان نگهداري وجود ندارد تازه مراحل پذيرش شروع مي شود و در كميته پذيرش سالمند وضعيت مورد بررسي قرار مي گيرد و در نهايت اقدام به پذيرش مي کنيم.

وی پيرامون برنامه هاي اوقات فراغت و بيكاري سالمندان نیز گفت: براي سالمندان در اعياد و جشن ها با اركسترها و گروه هاي هنر اجراي برنامه داريم و در ایام شهادت های ائمه معصوم (ع) خصوصا اربعين حسيني نيز مراسم باشكوهي در اين مركز برگزار مي شود.

کسب عنوان نمونه كشوري و درجه 1 توسط آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه (ع) شاهرود

مدیر آسایشگاه خیریه سالمندان ثامن الائمه (ع) شهرستان شاهرود همچنين با یادآوری اینکه برنامه هاي گردشگري و تفريحي و زيارتي در سطح شهرستان، استان و خارج از استان داشته و اخيراً دو سفر زيارتي به مشهد مقدس داشته ايم، گفت: اردوهاي هفتگي نيز در اين مركز انجام مي پذيرد و در زمينه برنامه هاي اوقات فراغت فعاليت ها و كارهاي دستي عزيزان اين مركز از بهترين غرفه هاي صنايع دستي بوده كه در مركز استان برگزار شده است.

نظریان با بيان اينكه در اين سوئيت ها تمامي امكانات مورد نياز مهيا شده و اين مجموعه داراي دكتر عمومي، پزشكهاي متخصص، كارشناس تغذيه، كارشناس روانشناسي، كارشناس كار و امور اجتماعي و مددكار بوده و سالمندان از خدمات فيزيوتراپي براي بهبودي بهرمند مي شوند افزود: در سال 86 براساس امتياز بندي كشوري ما به عنوان آسايشگاه سالمندان نمونه سراسر كشور معرفي و سالمندان درجه 1 شناخته شده ايم و در سال 87 نيز با امتيازبندي ها به عنوان مركز جامع توانبخشي معرفي شده ايم.

حجت الاسلام علی پهلوان مدیر کل بهزیستی استان سمنان صبح سه شنبه در راس هیئتی جهت بازدید از روند فعالیت های واحد های زیر مجموعه این اداره کل در شرق استان وارد شاهرود شده است.

کد خبر 2146576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha