۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

باحضور جمعی از مسئولان؛

مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در شاهرود برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی ناشنوایان در شاهرود برگزار شد

شاهرود - خبرگزاری مهر: مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان با حضور جمعی از مسئولان استانی، کارکنان بهزیستی و خانواده ناشنوایان در شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان که پیش از ظهر سه شنبه با حضور کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم شنوا، مربیان و خانواده‌های آنان در محل اداره بهزیستی شهرستان شاهرود برگزار شد با برنامه‌های متنوعی همراه بود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از فعالیت های مهم بهزیستی طرح غربالگری است گفت: در این عرصه باید سخت بکوشیم تا بتوانیم کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برسانیم که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها، بهزیستی و مراکز تخصصی است.

حجت الاسلام علی پهلوان افزود: در حال حاضر یک هزار و 500 ناشنوا و کم شنوا در سطح استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و مرکز توانبخشی نوا تنها مرکز تخصصی است که در زمینه آموزش کودکان کم شنوا و ناشنوا فعالیت می کند.

وی عمده‌ علت معلولیت این افراد را مسایل ژنتیکی و عوامل طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: بخشی از این افراد ناشنوای مطلق و شماری نیز نیمه شنوا هستند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی حمایت از معلولان در زمینه ادامه تحصیل در مقاطع مختلف است تصریح کرد: در همین راستا دانشجویان و دانش‌آموزان ناشنوا و کم‌شنوا نیز مورد حمایت بهزیستی قرار دارند.

پهلوان اضافه کرد: در استان سمنان انجمن ناشنوایان را در شهرستان های دامغان و سمنان داریم و برقراری مستمری، بیمه خدمات درمانی، برگزاری اردوهای فرهنگی ورزشی و ... را برای ناشنوایان در نظر گرفته ایم.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه روز هشتم مهر ماه به عنوان روز جهانی ناشنوایان نام‌گذاری شده است، بیان داشت: این افراد نیز به عنوان یکی از اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات و مزایا را مانند سایر افراد در جامعه دارند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از چهار مادر نمونه و شش ناشنوای معلول موفق تقدیر شد.

کد خبر 2146790

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha