۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۳

طي سال جاري:

تربيت بيش از 3 هزار قرآن آموز در خراسان شمالي

تربيت بيش از 3 هزار قرآن آموز در خراسان شمالي

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: با توجه به تاکیدات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، سهمیه استان تربیت سه هزار و 120 حافظ قرآن طی سال 92 در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی افزود: خراسان شمالی با داشتن جوانان مستعد، مومن و متعهد و پیرو ولایت با حضور مشتاقانه توانسته‌اند موفقیت‌های زیادی را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم کسب کنند.

وی تصريح كرد: تا کنون بيش از سه هزار و 400 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند و از این لحاظ خراسان شمالی از سهمیه تعیین شده بیشتر عمل کرده و پیشتاز بوده است.

حجت الاسلام سهرابي آمار ثبت نام شدگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سال گذشته را دو هزار و 700 نفر اعلام کرد و متذکر شد: از این تعداد شش نفر به مرحله کشوری این طرح راه یافته و به عنوان حافظ معرفی شدند که کمک هزینه حج عمره و عتبات عالیات را نیز دریافت کردند.

وي اظهار داشت: بر اساس این طرح باید در یک برنامه چهار ساله، پنج هزار و 400 قاری و حافظ قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه در خراسان شمالی تربیت شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز با اشاره به استقبال گسترده خواهران از این طرح، گفت: در استان، دو هزار و 675 نفر از ثبت نام كنندگان را خواهران و 731 نفر را برادران تشکیل می دهند که عمدتا از جوانان هستند.

حجت الاسلام علی اکبر صفری افزود: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در جوار امامزادگان شاخص استان، موسسات قرآنی، مساجد، تکایا، حسینیه ها و زیر نظر واحد فرهنگی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح در چهار مقطع سنی هفت تا 13 سال با حفظ جزء 30، 13 تا 18 سال با حفظ جزء 30 و یک، 18 تا 25 سال با حفظ جزء 30، یک و دو و حفظ موضوعی قرآن کریم بدون محدودیت سنی به اجرا در می‌آید.

حجت الاسلام صفری، اظهار داشت: این طرح در دو مرحله ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم و برگزاری آزمون کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که آزمون کتبی در اسفند ماه امسال و آزمون شفاهی اوایل سال 93 برگزار می شود.

وی تشکیل ستاد راهبردی طرح حفظ قرآن کریم را از جمله فعالیت ها در این راستا برشمرد و بیان داشت: مسئولیت این ستاد که توسط حافظان، پیشکسوتان و متخصصین قرآنی تشکیل شده را اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان بر عهده دارد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خيريه تصریح کرد: این ستاد به منظور ترویج و تبلیغ برنامه های حفظ قرآن با استفاده ار نیروهای مردمی و اقشار مختلف مشغول به فعالیت است.

 

کد خبر 2146796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha