۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۸:۵۱

در بهار امسال؛

۶۰ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

۶۰ وقف جدید در خراسان شمالی به ثبت رسید

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در سه ماهه بهار امسال خیران و واقفان نیک اندیش این استان در مجموع ۶۰ وقف جدید را به ثبت رساندند.

حجت الاسلام علی اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که از ابتدای امسال تا پایان بهار در مجموع ۶۰ مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی ثبت شده است، اظهار کرد: تعداد و ارزش موقوفات جدید ثبت شده در استان در بهار امسال به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

وی با اشاره به این که برگزاری طرح های آرامش بهاری در ایام عید نوروز و سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در افزایش شمار موقوفات ثبت شده تأثیر مهمی داشته اند، افزود: در همه برنامه های فرهنگی نهاد اوقاف و امور خیریه در استان، یکی از رویکردهای اصلی ترویج فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام صفری اضافه کرد: بر این اساس ۶۷ درصد از وقف های جدید ثبت شده در استان در سه ماهه نخست امسال، مربوط به فروردین ماه و موعد برگزاری سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه بوده اند.

وی با بیان این که در بین شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی هم در سه ماهه بهار سال جاری بیشترین شمار موقوفات جدید ثبت شده مربوط به شهرستان مانه و سملقان است، اظهار داشت: در این مدت ۱۴ وقف جدید از سوی خیران و واقفان این شهرستان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: در بهار امسال همچنین در دو شهرستان گرمه و جاجرم ۱۴ وقف جدید، ۱۲ وقف در فاروج، ۱۰ وقف در اسفراین و در هر یک از شهرستان های بجنورد و شیروان نیز پنج وقف جدید به ثبت رسیده است.

به گفته وی وقف های جدید ثبت شده در استان با نیات رفع مسائل و نیازهای روز جامعه از جمله در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و بهداشت و درمان ثبت شده اند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به این که سهمیه وقف جدید استان برای ثبت در سامانه جامع موقوفات در سال جاری ۱۰۰ فقره موقوفه در نظر گرفته شده بود، افزود: در سه ماه بهار امسال ۶۰ درصد کل سهمیه در نظر گرفته شده برای استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اکنون در این استان چهار هزار و ۶۶۲ موقوفه با ۹ هزار و ۱۹۲ رقبه وجود دارد که ۶۵ درصد از این موقوفه ها با نیت روضه سیدالشهدا(ع) وقف شده اند.

کد خبر 2848791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha