۲۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۸

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان شمالی:

نماز عید فطر در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

نماز عید فطر در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برپایی نماز عید سعید فطر در ۱۲ امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر صفری پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همزمان با صبح روز عید سعید فطر، نماز عید فطر در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی نماز عید سعید فطر در ۱۲ امامزاده شاخص شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، افزود: نماز عید سعید فطر در امامزاده های استان از ساعت شش و ۳۰ دقیقه به امامت روحانیان مبلغ اعزامی آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام صفری با اشاره به این که به احتمال قریب به یقین شنبه هفته آینده روز عید فطر خواهد بود، اضافه کرد: بر این اساس صبح شنبه نماز عید سعید فطر در شهرستان بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) شهر بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و امامزاده محمد باقر(ع) اسفیدان اقامه می شود.

به گفته وی این مراسم در شهرستان شیروان در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا(ع) و در شهرستان اسفراین نیز در حرم های مطهر امامزاده سیدجعفر(ع) کوچه قند و شکر شهر اسفراین، امامزاده سیدجعفر(ع) کوشکی، امامزاده احمد بن موسی(ع) کوران، امامزاده سیدابراهیم(ع) نظرگاه و امامزاده حمزه بن موسی دهنه شیرین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: نماز عید فطر در شهرستان فاروج در محل امامزاده سیدجعفر(ع) سیاهدشت، شهرستان مانه و سملقان در امامزاده ابراهیم(ع) انصار و امامزاده ابرهیم(ع) نجف و در شهرستان جاجرم نیز در امامزاده سید حسین(ع) صادق آباد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، نماز عید فطر در این استان ساعت شش و ۳۰ دقیقه صبح روز عید به صورت همزمان در بیش از هزار مسجد، مصلا، امامزاده و مکان مذهبی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان های هشت گانه به امامت ائمه جمعه و جماعات و روحانیان مبلغ اعزامی اقامه خواهد شد.

کد خبر 2860471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha