۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱

پرويزي:

گرفتاري مردم تنها به دليل كمبود اعتبارات نيست/ لزوم بازنگري در رويكردها و روش ها

گرفتاري مردم تنها به دليل كمبود اعتبارات نيست/ لزوم بازنگري در رويكردها و روش ها

بجنورد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي با تاكيد بر لزوم بازنگري در روش ها و رويكردها در دستگاه هاي مختلف استان، گفت: گرفتاري مردم تنها به دليل كمبود اعتبارات در كشور نيست بلكه برخي روش ها و برنامه ها اشكال دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد علي اكبر پرويزي صبح شنبه در نشست شوراي اداري خراسان شمالي كه با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفر منتظری؛ رئیس دیوان عدالت اداری كشور، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي و مديران دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي برگزار شد، بر ريشه يابي مشكلات موجود در دستگاه هاي مختلف استان تاكيد كرد.

وي به مديران و مسئولان استاني توصيه كرد كه مراقبت ويژه اي در دستگاه هاي متبوع خود داشته باشند و در مسائل مختلف حوزه كاري خود، به صورت جدي تر و دقيق تر وارد شوند.

پرويزي اظهار كرد: ستادهاي كنترلي و نظارتي مي بايست از درون دستگاه ها فعال شوند و با احصا دلايل عقب ماندن امور و خواسته هاي مردم، نسبت به رفع اين عوامل اقدام كنند.

وي عنوان كرد: تنها دليل گرفتاري مردم و انجام نشدن كار آنها، كمبود اعتبارات در كشور نيست بلكه برخي از روش ها و راهكارها اشكال دارد و نيازمند بازنگري است.

به گفته نماينده عالي دولت در خراسان شمالي هم اكنون در اين استان علاوه بر كمبود اعتبارات، عواملي نظير اختلافات بين دستگاهي، عدم پاسخگويي كارمندان، عدم اطلاع از قوانين و مقررات و ... مزيد بر علت شده و گرفتاري هاي مردم را افزايش داده است.

وي با تاكيد بر رفع اختلافات بين دستگاهي در خراسان شمالي، افزود: بايد در روش ها و رويكردهاي موجود در دستگاه ها و ادارات استان بازنگري مناسبي صورت گيرد تا زمينه براي رفع مشكلات مردم فراهم شود.

مبارزه با استكبار تنها به حوزه سياست خلاصه نشود

استاندار خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار، ضمن دعوت از مردم براي حضور پرشور در اين روز، اظهار داشت: سيزدهم آبان ماه فرصت مناسبي براي تبيين مشكلاتي است كه از ناحيه استكبار بر كشور وارد مي شود.

پرويزي با بيان اين كه بسياري از گرفتاري هاي كشور از بيرون تحميل مي شود، اظهار داشت: بايد مردم در همه زمينه ها عليه استكبار مبارزه كنند و اين مبارزه تنها به حوزه سياست، خلاصه نشود.

به گفته وي بايد مردم ايران در بخش هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي، اجتماعي و ... با استكبار مبارزه كنند و اجازه ندهند توطئه هاي آنها در كشور پياده شود.

مديران مناطق محروم خراسان شمالي را دريابند

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در ادامه با اشاره به برگزاري مانور دستگاه هاي مديريت بحران استان در شهرستان جديدالتاسيس راز و جرگلان به منظور پاكسازي و ترميم خرابي هاي سيل اخير در اين شهرستان، عنوان كرد: در اين عمليات واقعي 220 نيرو از 14 دستگاه عضو ستاد مديريت بحران خراسان شمالي حضور داشتند و خرابي هاي برجاي مانده از سيل اخير در بخش هاي مختلف، ترميم شد.

وي افزود: در اين عمليات تمامي راه هاي اصلي و فرعي و حتي راه هاي بين مزارع در اين شهرستان اصلاح و دو سد و بند خاكي نيز بازسازي شد.

پرويزي با بيان اين كه شهرستان هاي كمتر برخوردار خراسان شمالي در حوزه نيروي انساني مشكل جدي دارند، افزود: اين مسئله سبب شده اهالي اين شهرستان ها براي هر مشكل خود بالاجبار به مركز استان مراجعه كنند.

وي تصريح كرد: مديران دستگاه هاي خدمات رسان خراسان شمالي اگر نمي توانند اداره و يا دفتر خود را در اين شهرستان ها راه اندازي كنند بايد حداقل نسبت به استقرار نماينده اي توانمند در شهرستان مورد نظر اقدام كنند تا مشكلات مردم از طريق نماينده اداره كل پيگيري شود.

استاندار خراسان شمالي در ادامه با اشاره به عزل و نصب ها در شهرستان هاي استان نيز، عنوان كرد: بايد در اين عزل و نصب ها دقت كافي اعمال شود تا به لحاظ امنيتي مسئله اي ايجاد نشود.

وي با بيان اين كه اعتماد مردم بزرگترين سرمايه دولت تدبير و اميد است، اظهار داشت: تمامي مديران و مسئولان دستگاه هاي مختلف در استان مي بايد سعي كنند با عملكرد درست خود، به اعتماد مردم پاسخ مناسب داده و آن را حفظ كنند.

کد خبر 2167250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha