۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۱

مشایخی به مهر خبر داد:

آلبوم سمفونی "نخل های ایستاده" تولید شد/ روایت 8 سال دفاع مقدس از دریچه‌ای متقاوت

آلبوم سمفونی "نخل های ایستاده" تولید شد/ روایت 8 سال دفاع مقدس از دریچه‌ای متقاوت

اراک خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تولید آلبوم سمفونی نخل های ایستاده خبرداد و گفت: هدف از تولید و برگزاری موسیقی حماسی روایت رشادت های هشت سال دفاع مقدس از دریچه و زاویه متفاوت است.

مصطفی مشایخی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سمفونی نخل های ایستاده دومین آلبوم موسیقی حماسی دفاع مقدس است که پس از آلبوم پلاک خونی تولید شده است.

وی با بیان اینکه این آلبوم در دومین جشنواره موسیقی حماسی دفاع مقدس استان مرکزی رو نمایی شد و به مرحله تولید رسیده است، افزود: موسیقی حماسی باید در دستور کار مرکز فرهنگی قرار گیرد و هدف و تلاش ما در برگزاری و تولید موسیقی حماسی نگاه از زاویه دیگر و بازگو کردن گوشه ای از حماسه هشت سال دفاع مقدس برای علاقمند با زبان موسیقی است.

برگزاری جشنواره فیلم کودک در استان مرکزی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه از برگزاری جشنواره فیلم کودک در استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد: جشنواره فیلم کودک در استان مرکزی از روز 18 لغایت 22 مهرماه در سطح شهرستانهای استان مرکزی برگزار می شود.

مشایخی خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر اراک در شهرستان های شازند، ساوه، تفرش، آشتیان، خمین و دلیجان نیز همزمان برگزار می شود.

 وی همچنین از برگزاری بیش از 30 برنامه فرهنگی هنری در هفته ازدواج در این استان خبر داد و گفت: همزمان با اول ذی الحجه ( ۱۵ مهر) سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز ازدواج برنامه های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می شود.

برگزاری بیش از 30 برنامه فرهنگی هنری در هفته ازدواج

مشایخی افزود: برگزاری مراسم و نشستهای سخنرانی با موضوعات ازدواج و جوانان و مسائل و مشکلات فرهنگی آنان، برگزاری مراسم جنگ شادی و مراسم تجلیل از زوج های موفق و الگو ساز، خادمین و فعالان حوزه ازدواج از جمله برنامه های این هفته است.

وی حمایت از آثار مکتوب با موضوع ازدواج در سال جاری، اختصاص بخش ویژه جوانان و ازدواج در نمایشگاه های کتاب، حمایت از مطبوعات محلی که نسبت به درج مطلب با موضوع ازدواج آسان اقدام کرده اند، برگزاری مراسم شب شعر و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره در هفته ازدواج خواند.

مشایخی با تأکید بر اینکه  جشن های پیوند آسمانی با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد و کارگاه های آموزشی با محوریت ازدواج و تحکیم بنیان خانواده در روز ازدواج برگزار می شود تصریح کرد : برگزاری همایش های مختلف موسیقی سنتی، اجرای نمایش های صحنه ای با موضوع ازدواج، جوانان و خانواده، برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و اهداء هدایا به زوج های جوان هنرمند نیز از برنامه های هنری پیش بینی شده این روز است.
 

کد خبر 2147544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha