۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۰

مشایخی:

ازدواج های اینترنتی و مجازی با فرهنگ جامعه ایرانی مغایرت دارد

ازدواج های اینترنتی و مجازی با فرهنگ جامعه ایرانی مغایرت دارد

اراک خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ازدواج های اینترنتی و مجازی که سوغات فرهنگ وارداتی غرب است با فرهنگ، سنت و آموزه های دینی جامعه ایرانی مغایرت دارد.

مصطفی مشایخی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: با توجه به ویژگی های جامعه و خانواده ایرانی اینگونه ازدواج ها جایگاه خود را در کشور ما پیدا نکرده است و در بسیاری از موارد مشکلات بسیاری را برای زوجی که به این طریق ازدواج کرده اند به وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به ویژگی های جامعه و خانواده ایرانی بیان کرد: ازدواج های اینترنتی و خیابانی به دلیل عدم آشنایی و آگاهی افراد نسبت به یکدیگر و عدم رعایت سنت مشکلاتی را به مراه دارد که گاه باعث فروپاشی بنیان خانواده در سال‌های اولیه بعد از ازدواج خواهد شد.

مشایخی با بیان اینکه خانواده‌ها و نسل جوان جامعه باید نسبت به این گونه روابط حساسیت و توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: هدف از ازدواج تکامل معنوی، استقلال زوجین از خانواده‌ها و ایفای نقش‌های مختلف، همسری، پدری و مادری زوجین است.

وی گفت: در فرهنگ سنتی و بومی ما شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی پیرامون ازدواج و انتخاب هم کفو مطرح شده که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل امروز جامعه باشد و در این میان نقش خانواده در معرفی الگوهای برتر ازدواج به فرزندان اساسی و مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی تناسب اقتصای، فکری، فرهنگی، دینی و مذهبی در انتخاب همسر را مهم عنوان کرد و افزود: اگر زوجین از لحظات آغازین زندگی هم کفو یکدیگر باشند؛ قطعاً بعد از ازدواج هم کمتر با مشکل مواجه خواهند شد.

مشایخی با بیان اینکه شاخصه های دینی و فرهنگی غنی کشور ما نیز در معرض تغییر و تحولات جهانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و فراتر از آن دستگاه‌های فرهنگی و مراکز آموزشی می‌توانند با توجه به شرایط حاکم بر جامعه کنونی مهارت‌ها و شاخصه‌های برگرفته از آموزه‌های دینی را به‌صورت کاملاً علمی استخراج و به نسل جوان امروزی انتقال دهند.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده به مراتب مهمتر از تشکیل خانواده است، اظهار کرد: ازدواج سنت پیامبر(ص) است که بر پایه آموزه‌های دینی و در جهت تحکیم بنیان خانواده بنا نهاده شده باشد و لازمه آن ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم به زوجین بویژه جوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی، مشورت در امر ازدواج را عاملی مهم و اساسی در راستای ازدواج موفق بیان کرد و گفت: یکی از امور بسیاری مهمی که انسان در آن نیاز به مشورت دارد امر ازدواج است و هرچه انسان در این مهم قوی‌تر و اصولی‌تر وارد شود؛ قطعاً آسیب‌های وارده به این حیطه را نیز کاهش خواهد داد.

مشایخی افزود: بهره‌گیری از مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌تواند گام مهمی به سوی ازدواج موفق باشد و می‌توانند با بیان تفاوت‌های میان زن و مرد و ایجاد شرایط شناخت عمیق زوجین از روحیات و شرایط یکدیگر و واکاوی مشکلات و مسائل پیش روی زندگی مشترک کمک کننده زوجین در عرصه زندگی مشترک باشند.
 

کد خبر 2150849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha