۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۰

مشایخی:

راه مقابله با جنگ نرم افزایش قدرت نرم است

راه مقابله با جنگ نرم افزایش قدرت نرم است

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: یکی از راه های مقابله با جنگ نرم، افزایش قدرت نرم در جامعه است و در این راه خطیر هنرمندان استان مرکزی به مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توانند این قدرت را خلق کنند.

مصطفی مشایخی، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت آن روزها و ترویج این فرهنگ متعالی در جامعه است.

وی افزود: دشمنان یک روز جنگ سخت را بر علیه ایران اسلامی آغاز کردند که با رشادت و دلاورمردی های ملت ایران شکت خوردند ولی امروز جنگ نرم را در دستور کار خود قرار داده اند.

مشایخی با اشاره به اینکه یکی از تفاوت های جنگ نرم و سخت در قلمرو آن است، ادامه داد: جنگ سخت از طریق هجوم به سرزمین است ولی جنگ نرم در فضای مجازی انجام می شود و نمادها و مصادیق ان در فضای واقعی نمایان خواهد شد.

هدف جنگ نرم تصرف اذهان و افکار جوانان ایران اسلامی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه پایبندی به ارزش های دینی بین جوانان در گرو تقویت خودباوری آنان است، اظهار کرد:جوانان ایران اسلامی باید ادامه دهنده راه آن بزرگ مردان باشند و در راستای تقویت ارزش های اسلامی تلاش کنند.

وی گفت: هدف جنگ سخت جسم رزمندگان اسلام و تصرف سرزمین بود و هم اکنون هدف جنگ نرم تصرف اذهان و افکار جوانان ایران اسلامی است و با توجه به اینکه تغییرات فرهنگی تدریجی است دشمنان در راستای تغییر فرهنگ و رفتار جوانان حرکت می کنند.

ایجاد جاذبه برای جوانان

مشایخی در ادامه یکی از راه های مقابله با جنگ نرم را افزایش قدرت نرم دانست و گفت: ایجاد علاقه و جاذبه در جوانان از مهمترین راه های مقابله با جنگ نرم دشمنان است که در این بین اساتید دانشگاه ها نقش بسزایی بر عهده دارند.

وی خدا محوري، خودباوري و اعتماد را رمز پيروزي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس دانست و گفت:  رزمندگان ايران اسلامی  در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس با توسل به خدا و حركت در خط ولايت فقيه توانستند به پیروزی دست یابند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ایجاد جاذبه برای جوانان سبب گرایش و آشنایی هر چه بیشتر این عزیزان با ارزش های دینی و تقویت هویت ملی و همچنین تحکیم باور ها می شود.
 

کد خبر 2145402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha