۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۳

کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآن در استان مرکزی تشکیل شد

کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآن در استان مرکزی تشکیل شد

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی استان مرکزی از تشکیل کمیته توسعه فرهنگ‌ و‌ معارف قرآنی در استان مرکزی به عنوان اولین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مشایخی ظهر روز یکشنبه در دومین نشست کمیته توسعه فرهنگ‌ و ‌معارف قرآنی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان اولین استان کشور در تشکیل کمیته توسعه فرهنگ‌ و‌ معارف قرآنی است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه و به ویزه در بین نسل جوان و نوجوان ضروری است.

وی با بیان اینکه تشکیل این کمیته دارای نتایج و کارکردهای مثبت در ساماندهی فعالیت‌های قرآنی و استفاده از پتانسیل‌های قرآنی استان است، اضافه کرد: با جذب نیروهای قرآنی متعهد و متخصص در این امر می توان فعالیت های گسترده ای را در این زمینه در استان انجام داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد:  کمیته توسعه فرهنگ‌ و ‌معارف قرآنی استان در راستای محقق شدن اهداف قرآنی و معارف نورانی این کتاب آسمانی در استان تلاش و فعالیت می کند.

 

در ادامه این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان م

رکزی نیز در سخنانی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: سبک زندگی اسلامی باید در سایه معارف قرآنی در استان محقق شود.

حجت الاسلام  صفر قربان پور اضافه کرد: توجه به فرهنگ و معارف قرانی و حرکت در این مسیر سبب سعادت جامعه و حرکت به سمت رشد و تعالی می شود.

گفتنی است، در این نشست که با حضور  اعضای کمیته توسعه فرهنگ و معارف قرآنی استان برگزارشد، تکمیل بانک اطلاعات موسسات قرآنی استان، ایجاد جامعه قاریان و حافظان قرآنی استان، استفاده از ظرفیت‌های صدا‌و‌سیمای استان در امر آموزش و ترویج فعالیت‌های قرآنی و حمایت از فعالیت‌های قرآنی روستاها و مناطق کمتر برخوردار استان به تصویب رسید.

کد خبر 2181680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha